Gå til innhold
Arkivverket

Digitalarkivet versus Historisk registrengsentral og FT 1900


Tore G
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Ved søk på Søren Larsen bosted Fjeldstad i Asker i Digitalarkivet får jeg null treff.

Men ved bruk av de samme data i RHD så får jeg treff.

 

Jeg trodde man hadde de samme dataene som utgangspunkt når man registrerte?

 

mvh

Tore Gilbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ved søk på Søren Larsen bosted Fjeldstad i Asker i Digitalarkivet får jeg null treff.

Men ved bruk av de samme data i RHD så får jeg treff.

 

Jeg trodde man hadde de samme dataene som utgangspunkt når man registrerte?

 

mvh

Tore Gilbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ved søk på Søren Larsen bosted Fjeldstad i Asker i Digitalarkivet får jeg null treff.

Men ved bruk av de samme data i RHD så får jeg treff.

 

Jeg trodde man hadde de samme dataene som utgangspunkt når man registrerte?

 

Søren Larsen hos RHD.

 

Søren Larsen hos Digitalarkivet.

 

RHD og Digitalarkivet har de samme dataene (utveksling), men det ser ut til at i øyeblikket er en feil med enkelte av bokstavene (æ, ø, å) i FT1900 for Asker i Digitalarkivet. Et søk som inneholder en av disse bokstavene gir derfor null treff.

 

Takk for at du gjorde oss oppmerksom på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noe rart hadde skjedd med akkurat denne filen for FT1900 Asker. Det var ikke bare tegnsettfeil, men også forskyvninger av data, hvilket gjorde at informasjonselementer noen steder havnet på feil plass. Oppdaterte data er lagt ut og bør bli tilgjengelig i morgen.

 

Forøvrig, takk for tilbakemeldingen. Slikt er med på å heve kvaliteten på dataene bit for bit.

 

Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.