Gå til innhold
Arkivverket

Anne Jensine Andersen (Eriksen, Eriksdtr.) født 1872 i Kristiania


TangenTorunn
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Om Anne Jensine har jeg at hun ble født på Kvinneklinikken den 8. mai 1872.

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Rikshospitalet, Ministerialbok nr. 6 (1871-1885), Fødte og døpte 1872, side 24.

 

Moren het Albertine Josefine, født 1850 i Vestby. Hun kjenner jeg til, men skulle gjerne visst når hun døde.

 

Anne Jensine sin far het Erik Andersen (portør av yrke, da datteren ble født).

Om ham fikk jeg opplyst en gang at han ble født "ca. 16.juli 1835" og at paret

(altså Anne Jensine sine foreldre) ble viet i Kristiania "ca. den 9. juni 1872"

(jeg fikk aldri noen kilder), dette i henhold til notatene mine.

 

Jeg finner ikke spor av disse folkene, verken i 1875-tellingen eller senere.

Har også lett etter vielsen deres. Resultatløst, så langt. 

 

 

Håper at noen har kjennskap til denne vesle familien,som har blitt litt av en nøtt (og til hodebry) for meg!

 

På forhånd, mange takk... og med ønske om en fortsatt god kveld :)

 

 

Endret av TangenTorunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Erik Andersen og Albertine Josefine Jensdatter ble gift 9. juni 1872 i Oslo Domkirke:

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Ministerialbok nr. 21 (1865-1884), Ekteviede 1872, side 161.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=663&idx_id=663&uid=ny&idx_side=-168

 

 

Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1880 United States Federal Census about Erick Anderson

Name: Erick Anderson Age: 45 Birth Year: abt 1835 Birthplace: Norway Home in 1880: Carrolton, Fillmore, Minnesota Race: White Gender: Male Relation to Head of House: Self (Head) Marital Status: Married Spouse's Name: Tena Anderson Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Neighbors: View others on page Occupation: Farmer

 

 

 

Endret av Bente L. Skjager
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tusen takk, Bente: du (og dette) er helt utrolig! En diger, virtuell blomst sendes ekspress til deg!

 

 

 
Endret av TangenTorunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

 

Bare hyggelig å kunne hjelpe!

 

Jeg har forsøkt å lete litt videre fra 1880, men ikke lyktes sånn ved første øyekast. Men det skal nok la seg gjøre å følge dem videre også.

 

Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen takk, Bente!

 

Jeg har også prøvd å lete videre, men har så langt ikke funnet (noen av) denne familien igjen, etter 1880...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.