Gå til innhold
Arkivverket

Dødsdatoer for Torborg og Magne UNDHEIM - Heimly i Madla


Adele Goa
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etter dødsdatoer og steder for min fars kusine, Torborg Maria f. Stokka UNDHEIM og hennes ektemann, Magne UNDHEIM.

Torborg ble født den 4 januar 1919 på Stokke, Hetland, Rogaland, datter av Adolf Kristian Tolleivsen Stokka og Salomine Samuels Gausel. Magne ble født den 15 desember 1917.

De eide Heimly i Madla.

 

 

Takk på forhånd

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke noen av dem under skatteoppslag i 2001, de er vel døde før det.

 

Jeg finner under nb.no at Torborg Undheim står nevnt i Norsk Handelsleksikon bind 3 fra 1985 som innehaver av Heimly Gjesteheim.   Pensjonat og selskapslokaler, 50 sengeplasser, bademuligheter, 4 km. fra Stavanger sentrum.   Tlf 55 51 03

 

I 1967 finner jeg at tlf.nr er 55 103 ( aftenpostens turist- og reisehåndbok).

 

I Norges bebyggelse bodde de 1958 på Heimly Pensjonat, adr. Hafrsfjord, han er sønn av Malena og Peder Tollefsen.

 

Verken Torborg eller Magne nevnes i Dødsfall i Norge fra 1995-2001.

 

 

Det ser ut som begge levde 1958, barnløse, men at de er døde (event. tatt utenlandsk statsborgerskap) før 1995.

 

Jeg svarer litt på siden av det du etterspør, men kanskje det kan være av interesse likevel.

Endret av erling t endresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fant annonsen. i Stavanger Aftenblad 24-5-1983

Min inderlig kjære mann, vår bror, svoger og onkel

Magne Undheim gikk hjem til Gud idag, 65 år gammel

Hafrsfjord 23-5-1983

Torborg Undheim

søsken, svigerinner, svogrer, nieser og nevøer. Begraves fra Revheim kirke torsdag 26 mai kl. 13.00

sørgehøytiden avsluttes ved graven.

 

jeg fant ikke annonsen for Torborg, men en omtale av henne i avisen

Den foretller at hun døde brått i en alder av 66 år knapt to år etter at mannen døde.

Annonsen sto  6-3-1985 , så en kan gå utfra at hun døde i begynnelsen av mars 1985.

 

Send meg din mail så skal jeg sende annonsen og omtalen

lisatk@lyse.net

 

hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk Erling og Lisa.

Jeg møtte dem en gang tidlig på 1970-tallet, men ingen av mine nåværende kontakter i Norge visste når de hadde dødd. Torborg er den eneste av mine fedre fettere for hvem jeg hadde ingen dødsdato.
Lisa - Jeg vil sende deg adressen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Et bilde av Torborg og Magne UNDHEIM gravsten har nettopp blitt satt på Find A Grave nettside.

Torborg døde den 25 februar 1985 i henhold til gravstein.  Nå har jeg dødsdatoer for hele min fars søskenbarn.

Takk for hjelpen, Annalisa og Erling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.