Gå til innhold
Arkivverket
Elisabeth Moen Andresen

Ole Olsens dødsfall

Recommended Posts

Elisabeth Moen Andresen

Trenger hjelp til å tyde hva som står om Huusmand Ole Olsen, død 19/9-1867.

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Aker sorenskriveri, Dødsfallsprotokoll 4 (Haa 0004), 1864-1873, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27359/40/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090519330325.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atle Brandsar

280 | ” 21 | Huusmand Ole Olsen 58 Aar gl: paa Plads Bakkerud under Lambergsæter i Østre Ager, død 19/9 67 | Konen Karen Jonassen og hendes med den Afdøde sammenavlede Børn: 1 Datter Agnes, 2 Søn Oscar, 3 Datter Mathilde og 4 Søn Petter. Alle umyndige og hjemmeværende. Derhos efterlader den Afd. følgende Børn af et tidligere Ægteskab med Beate Haagensen: 1 Søn Ole Olsen, 29 Aar gl paa Horten ved Marinen, 2 Martin Theodor Olsen, 24 Aar gl, paa Gaard[?] Lambergsæter, 3 Andreas Olsen, 22 Aar gl paa Do, 4 Anne Marie Olsdtr., 20 Aar gl, i Tjeneste hos Skræddermester Lindstrøm (Øvre Vognmandsgade) 5 Johan Rudolph Olsen, 16 Aar gl, hjemmeværende. | Boet eier 5 Kjøer, 3 Sauer samt endeel Indbo. – Anmeldt ved Marthin Theodor Olsen. 

(elles trur eg kanskje skiftet du la ut er hakket for langt til at nokon tek seg tid til det - men kanskje du er heldig!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Elisabeth Moen Andresen

Tusen takk for at du tok deg tid til å tyde for meg i allefall :)

Jeg er vel mest intressert i avsnittet som dreier seg om den nærmeste familien, jeg får legge til det og leve i håpet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.