Gå til innhold
Arkivverket
Rose-Kristin Trevland

Vedrørende emne [#32296] skolebilde - Modum børnehjem

Recommended Posts

Rose-Kristin Trevland

Hei,

Jeg forsøker å laste ned bildet, men det fungerer ikke. Er det noen der ute som er i besittelse av dette bildet og som kan legge det inn her?

Min oldefar, Edward Karlsen, og hans eldre søster, Kaja Emilie var på dette barnehjemmet i 1900-tellingen og litt etterpå. Hadde vært artig å se om de er med på bildet.

Han var 10 år i 1900.

Mvh

Rose-Kristin Trevland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Det høres ut som du har funnet fram til bildet på det gamle Brukarforumet: http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listtema&debatt=brukar

(Søk tema 32296)

.

Høyreklikk på bildet i tema 32296 og velg Kopier bilde.

.

Deretter går du til Windows-katalogen Tilbehør og velger Paint. Når Paint er åpnet limer du inn bildet med [ctrl] [v], og lagrer det deretter i ønsket mappe i bildekatalogen på din egen maskin.

.

Bildet er stort, så du kan endre størrelse i Paint.

Endret av Anne-Lise Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rose-Kristin Trevland

Det høres ut som du har funnet fram til bildet på det gamle Brukarforumet: http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listtema&debatt=brukar

(Søk tema 32296)

.

Høyreklikk på bildet i tema 32296 og velg Kopier bilde.

.

Deretter går du til Windows-katalogen Tilbehør og velger Paint. Når Paint er åpnet limer du inn bildet med [ctrl] [v], og lagrer det deretter i ønsket mappe i bildekatalogen på din egen maskin.

.

Bildet er stort, så du kan endre størrelse i Paint.

Det skulle jeg gjerne ha gjort, men den funksjonen er "låst" - det er ikke mulig å kopierer dette bildet. Derfor etterlyser jeg det på nytt :-)

Mvh

Rose

Det skulle jeg gjerne ha gjort, men den funksjonen er "låst" - det er ikke mulig å kopierer dette bildet. Derfor etterlyser jeg det på nytt :-)

Mvh

Rose

Fant det likevel med litt omveier :-)

Rose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.