Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Gunnar Bjerkli

Födelse/dopbevis...var?

Recommended Posts

Gunnar Bjerkli

Hej!

Finns det någon som kan vara så snäll att hjälpa mig?

Min mor, som nu är avliden, kom från Trondheim. Jag har sökt igenom de inskannade kyrkböckernna här på Digitalarkivet utan att hitta någon notering om henne. Jag vill veta vilka hennes föräldrar var.

Vid folketellingen 1925 i Trondheim bodde hon i 1601 Domkyrkans krets hos familjen Salthammer under sitt namn: Solveig Bjerklie, född 05.11.1920 i Trondheim. Jag har tyvärr inte hittat henne i skannade kyrkböcker.

Hur gör jag för att få en utskrift av hennes födelse/dop? Vart kan jag vända mig?

Med vänlig hälsning,

Gunnar Bjerkli

Stockholm

Johan Håkanson

Har du altså lett i akkurat alle forsamlinger innom Trondheim?

Gunnar Bjerkli

Har du altså lett i akkurat alle forsamlinger innom Trondheim?

Gunnar Bjerkli

Hej Carl Johan!

Ja, jag har letat i ALLA församlingar i Trondheim efter namnet Solveig med födelsedag 05.11.1920. Ingen träff!

Eftersom min mor var norsk medborgare med norskt pass under hela sitt 86 åriga liv, måste hon ju finnas registrerad som född med angivande sina föräldrar någonstans. Min undran är VAR?

Berit Gullbekk

Bodde hun i Norge eller Sverige?

Gunnar Bjerkli

Bodde hun i Norge eller Sverige?

Hon flyttade till Sverige direkt efter kriget och bodde kvar här.

Berit Gullbekk

Sendt PM

Ivar S. Ertesvåg

Ja, jag har letat i ALLA församlingar i Trondheim efter namnet Solveig med födelsedag 05.11.1920. Ingen träff!

Eftersom min mor var norsk medborgare med norskt pass under hela sitt 86 åriga liv, måste hon ju finnas registrerad som född med angivande sina föräldrar någonstans. Min undran är VAR?

Du har sikkert ikkje sett etter i Ila; kyrkjeboka som dekkjer 1920 er ikkje skanna og lagt ut.

Har du sett under Bakklandet?  http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=3151

Eller Strinda? http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_fylke=0&idx_kilde=Alle&idx_periode=1920&idx_textsearch=strinda&js=j

Gunnar Bjerkli

Du har sikkert ikkje sett etter i Ila; kyrkjeboka som dekkjer 1920 er ikkje skanna og lagt ut.

Har du sett under Bakklandet? http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=3151

Eller Strinda? http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_fylke=0&idx_kilde=Alle&idx_periode=1920&idx_textsearch=strinda&js=j

Tusen tack!

Nu har jag läst böckerna från Bakklandet och Strinda. Tyvärr ingen träff där heller.

Kanske finns hon i Ila...hur kommer man åt det?

Gunnar Bjerkli

Jag fick svar direkt från sognepresten i Ila som tittat i kirkeboken och fått TRÄFF! Min mor var döpt där och alla uppgifter stämmer!

Jag är jättetacksam för all hjälp jag fått här på forumet!