Beate og Gunhild Hanssen Skrevet August 22, 2014 Del Skrevet August 22, 2014 Hei! Jeg vet ikke om jeg sender forespørsel til rett instans, men jeg har kontaktet Vestvågøy kommune uten å få svar. Jeg lurer på om det kan finnes noe informasjon om min tipp-oldefar bodde på "fattighuset" i Buksnes. Han het Peter Cornelius Johansen, f. 1834, Fosnes i Nord-Trøndelag, og døde 1916 i Buksnes. Jeg finner han ikke i FT1910, og jeg er blitt fortalt at sykehus og institusjonslistene fra 1910 er forsvunnet, så da er det vel stor sjangse for at han var på en av delene? Hvis ikke dere har den informasjonen, hvem kan ha den? På forhånd tusen takk uansett svar. MVH Beate Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elin Jacobsen Skrevet September 1, 2014 Del Skrevet September 1, 2014 Statsarkivet i Trondheim har ikke fattigsaker fra 1900-tallet. Dette er kommunale arkivsaker og kommunen har selv depotansvar. Mange kommuner overfører eldre arkiv til en interkommunalt arkiv. Arkiv i Nordland mottar eldre kommunale arkiv og legger sine kataloger ut på http://www.arkivportalet.no - vi har gjort et oppslag uten å finne nevnt slike arkiv for Buksnes og Hol. Med vennlig hilsen Elin Jacobsen Statsarkivet i Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå