Gå til innhold
Arkivverket
Terje Alfheim

Anna Heljesdtr Hauge, Fjellberg Kvinnherad,Hordaland

Recommended Posts

Terje Alfheim

Trnger litt hjelp til å tyde hva som står på nr 5 nederst på siden ang dødsdag og begravelse

Står det febr 19 og 19-10???

Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fjelberg, Ministerialbok nr. A 6 (1835-1851), Døde og begravede 1847, side 322.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11392&idx_id=11392&uid=ny&idx_side=-310
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070226220312.jpg

Endret av Terje Alfheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Dødsdatoen leser jeg som Dcbr. 17 ( og det må da være i 1846).

Begravelsesdatoen er jeg mer usikker på - det ser ut som om presten har ført inn datoer for både begravelse og jordfesting, men hvilken av disse evt. som står for hva, blir jeg ikke enig med meg selv om!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Alfheim

Takker for det.. Skal en da "anta" at begrevalse kom før jordfesting eller er det å dra den litt langt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Det var nettopp det, da?

Kan det være begravelsen som er ført sist i kolonnen, og jordfestelsen først? Det ser uansett litt rart ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Alfheim

Det er jo det jeg også lurer på.. For de tallene som står er jo motstridende slik jeg ser det...Eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.