Gå til innhold
Arkivverket

Tolking av skjøte fra 1912


Gustav
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Håper noen drevne løkkeskriftlesere kan hjelpe meg med dette. Har et skjøte som jeg er veldig interessert i hva inneholder. Spesielt så er det nedre del av side 2 og de få linjene på side 3 som interesserer meg. Denne delen kalles punkt 10 i skjøtet. Delen handler om jaktrett i kommunens skoger og fiskerett i Fagervann i Oslo.

 

La kun ved side 2 og 3 pga begrensning i filstørrelse, men kan gjerne sende side 1 på e-post. Send meg en mail på gj[a]visum.com

 

Setter utrolig stor pris på hjelp med dette :)

side 2.pdf

side 3.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Gustav Jebsen.

 

Teksten på side 2 og 3 henger ikke sammen, og side 3 kan derfor ikke være en fortsettelse av side 2. Side 2 ser ut til å være avskrift av et panteregister, mens side 3 kan være slutten av et av de tinglyste dokumentene nevnt på side 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teksten på side 2 og 3 henger ikke sammen, og side 3 kan derfor ikke være en fortsettelse av side 2. Side 2 ser ut til å være avskrift av et panteregister, mens side 3 kan være slutten av et av de tinglyste dokumentene nevnt på side 2.

 

Takk for raskt svar!

 

Da må jeg nok sjekke opp litt mer om hvor dette dokumentet stammer fra.

 

Klarte du å tyde side 3? Sliter med det som kommer etter "Ret til jagt i den" og før "Ret til kvist til brændved".

 

Side 1 også vedlagt.

side 1.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side 1 er et skjøte på eiendommen gnr/bnr 65/13 i Aker. Eiendommen er utskilt fra en annen eiendom, og side 2 er et vedlegg til skjøtet med oversikt over adkomster og heftelser tinglyst på "modereiendommen", og som også vedgår gnr/bnr 65/13. Så tror jeg kanskje det mangler ett eller flere ark mellom side 2 og side 3.


Panteregister for gnr/bnr 65/13.

 

Panteregister for "modereiendommen" gnr/bnr 65/1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side 1 er et skjøte på eiendommen gnr/bnr 65/13 i Aker. Eiendommen er utskilt fra en annen eiendom, og side 2 er et vedlegg til skjøtet med oversikt over adkomster og heftelser tinglyst på "modereiendommen", og som også vedgår gnr/bnr 65/13. Så tror jeg kanskje det mangler ett eller flere ark mellom side 2 og side 3.

Panteregister for gnr/bnr 65/13.

 

Panteregister for "modereiendommen" gnr/bnr 65/1.

 

 

Takk igjen.

 

Da hører jeg med selger hvor disse stammer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.