Gå til innhold
Arkivverket

Kristian Bertin Ødegaard (1885-1914) - frå Hafslo til Nesna og Andenes - kvar vart det av dei foreldrelause døtrene hans?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Men nå kom jeg på at det kanskje kan stå noe i vielsen i 1939! Og der står det at vaksinasjonsattest er forevist på Borghild. Så det ser faktisk ikke ut som hun er konfirmert, jf ektemannen og de øvrige ekteviede parene på samme kirkebokside. Legger for ordens skyld inn lenken til vielsen på nytt her:

Troms fylke, Skjervøy i Skjervøy, Klokkerbok nr. 10 (1927-1941), Ekteviede 1939, side 214. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=102&idx_id=102&uid=ny&idx_side=-215
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050215030482.jpg

Det kan kanskje bety at Agnes heller ikke ble konfirmert? 

Det finnes hovedregisterkort som viser utflyttede i arkivet etter Andøy folkeregister, men disse registreringene starter først i 1946. Er det mulig at Statsarkivet i Trondheim kan vite noe om hvor utflyttede før 1946 eventuelt kan være registrert? Det er vel noen sperrefrister i sånt materiale, så det er best å spørre statsarkivet. Men en dødsannonse ville også kanskje kunne gitt noen svar - jeg tenker på dødsfallet til Borghild. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bekreftelsen Grethe :)

Ja det tyder på at de ikke ble konf., og siden jeg har vært gjennom alle konf. i Nordland og Troms så forsterker det den teorien. Uansett så er jeg ganske sikker på at Agnes og Borghild flyttet fra Andenes i løpet av sin barndom, men hvor ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Randi, Grethe og Carsten for nye spennande innlegg!  Takk ogso til Randi og Karl Rasmus for direkte meldingar!

Randi fortel at baptistkyrkja stod sterkt på Andenes på den tidi me her arbeider med, og det er ikkje usannsynleg at Borghild og Agnes vart oppfostra som baptistar og difor manglar i konfirmasjonsprotokollen.

Eg er ikkje enno komen til Andøyposten, men i staden har eg fått greie på at Borghild hadde ei dotter:

Benny Evelyn Nergård, fødd på Andenes 24.10.1935, døydde på Hønefoss 16.04.2012.

Eg ser for meg at denne dødsannonsa, som eg vil tru vart publisert i Drammens Tidende og Ringerikes Blad(?), vil ha interessante opplysningar.  Kan nokon hjelpa meg med eit oppslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsår: 1935 (73 år) Postnr: 3515 Hønefoss Skattekommune: Ringerike Inntekt: Benny Evelyn Nergård tjente 121859 kr. Formue: Benny Evelyn Nergård hadde 36228 kr i formue. Skatt: Benny Evelyn Nergård skattet 12242 kr.

post-541-0-40908800-1412534512_thumb.jpeg

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en idé å kontakte Statsarkivet i Trondheim og høre om det kan finnes dødsmeldinger på foreldrene til Agnes og Borghild? Jeg tenker på å få sjekket hva som står om antall arvinger/barn der. Hvis antallet barn er to, skulle det tyde på at Agnes var i live da foreldrene døde. 

For øvrig ser jeg at Kristian døde av tuberkulose og Anna døde av tæring. 

PS: av ren nysgjerrighet har jeg nå sendt en forespørsel til statsarkivet om eventuelle dødsmeldinger. 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for dødsannonsa til Benny Evelyn Nergård.

Diverre er ingen pårørande nemnde, so me lyt vel gå ut ifrå at ho ikkje hadde nokon etter seg....  Eg har no ringt Andøyposten og ventar svar derifrå i løpet av dagen!  I mellomtidi held eg fingri krossa...

Takk til Grethe ogso for kontakten med Trondheim.  Eg ser at Agnes vart døypt ganske lenge etter fødsli, og eg har ikkje mykje tru på at ho døydde før foreldri, men me veit jo aldri...

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So har eg motteke dødsannonsa til Borghild Ødegård frå 1994:

"Min kjære hustru, min mor, svigermor og bestemor:

Borghild Ødegård

Roman, mann

Sylvia, datter

Leif, svigersønn

Barnebarn"

Benny er ikkje nemnd, og heller ikkje finn me spor etter sonen, som me veit Borghild fekk i 1932.  Derimot har me ei "ny" dotter Sylvia.  So er spørsmålet: Er det mogeleg å finna ho?

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Eg tillet meg i kveld å henta fram att dette emnet som førebels er gått "i stå"!  Det ser ut til å vera ganske so mange personar i Noreg med namnet Sylvia der mannen heiter Leif.  Berre i Troms fylke åleine var det i 2001 fire stk.!

Kanskje vil det vera lettare å spora opp ætti Angell frå Skjervøy?  Eg har i kveld teke ymse telefonar til folk med namnet Angell på Skjervøy, men so langt med negativt resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So har eg omsider greidd å spora opp ætti til Karl Johan Sedolf Angell på Skjervøy i Troms.  Han haddfe i alt fire born med første kona, som alle er avlidne, men eg har snakka med fleire barneborn.  Der får eg vita følgjande:

* Borghild reiste frå Karl Johan Angell, medan han framleis levde.  Mannen ho reiste i lag med var "gamlekjæresten" Aksel, med ukjent etternamn, men han skulle vera far til borni hennar.  Ho hadde to eller tre born, men dei vart bortsette.  Eitt av dei skal ha vore "på Harstad-kanten", men diverre er det ingen som hugsar korkje namn eller lagnad elles.

* Ei av datterdøtrene til Karl Johan Angell, som dels voks opp hjå Karl Johan og Borghild på Skjervøy, medan dei framleis budde i lag, fortel at Borghild kvar jul (sist på 1940-talet og først på 1950-talet) fekk pakke frå SØSTER si i Amerika!  Desse pakkene var ei stor hending, for dei inneheldt so mykje spennande!!  MEN, søsteri heitte ikkje Agnes!  Namnet hennar var GUDRUN!  Og då kan ikkje eg anna enn å stilla spørsmålet:  Skifte Agnes namn, eller hadde dei ei søster til som heitte Gudrun?

Om desse nye opplysningane hjelper oss noko vidare, veit eg ikkje, men det er lov å vona, og eg takkar so mykje for alle nye innspel som måtte koma!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Randi for direkte melding!

Eg deler tankane dine om at denne GUDRUN, som av ein annan etterkomar hevder kan ha heitt ELLINOR, godt kan ha vore ei FOSTERSØSTER.  Agnes og Borghild vart foreldrelause berre 2-3 år gamle og har ganske sikkert vokse opp i fosterheimar, mest truleg på Andenes.  Og det skal ha vore ein del utvandring frå Andenes til Amerika på 1920-talet og truleg ogso seinare...

Eg vonar me nærmar oss ei løysing på dette problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en idé å kontakte Statsarkivet i Trondheim og høre om det kan finnes dødsmeldinger på foreldrene til Agnes og Borghild? Jeg tenker på å få sjekket hva som står om antall arvinger/barn der. Hvis antallet barn er to, skulle det tyde på at Agnes var i live da foreldrene døde. 

For øvrig ser jeg at Kristian døde av tuberkulose og Anna døde av tæring. 

PS: av ren nysgjerrighet har jeg nå sendt en forespørsel til statsarkivet om eventuelle dødsmeldinger. 

Hei Grethe!

Eg ser det er komme svar på dette spørsmålet i Arkivforum og må berre seia meg lei for at dei aktuelle dødsmeldingane er borte etter ein brann.  Og heller ikkje skifteutlodningsprotokollane har opplysningar om denne huslyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So er eg endeleg komemnnpå sporet etter nok eit barn av Borghild Ødegård:  Ho hadde nemleg ein son:

* Aksel Kristian Angelsen (far Ansgar Teodor Angelsen), fødd på Andenes 16.4.1932.

Aksel er registrert som sjømann på New York (ref. ancestry.com) fleire gonger i 1950 og 1951.  Sidan skal han ha butt i OSLO, men ifølgje ancestry.com er han avliden i SVERIGE (ref. Sverigeas Dödbok 1901-2006!)!

Er det mogeleg å finna fleire opplysningar om lagnaden hans gjennom desse funni?  Eg vonar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Sveriges Dödbok 1901-2009:

19320416-9597

Angelsen, Aksel Kristian

Prilyckeg 93
425 32  Hisings Kärra

Död 15/9 1984.

Kyrkobokförd (1983) i Säve, Göteborgs kn (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän). Mantalsskriven (1983) på samma ort.

Född 16/4 1932 i Norge.

Ogift man.
--------------
Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2010:
Backa, Göteborgs kn (Västra Götalands län, Bohuslän)
Tuve-Säve, Göteborgs kn (Västra Götalands län, Bohuslän)

Födelseförsamling i källan:
No

Källor:
RTB 84 / SPAR 90

Fra Sveriges Befolkning 1980:

1932-04-16

Angelsen, Aksel Kristian

Sörbäcksg 57
216 25  MALMÖ

Mantalsskriven i Hyllie (Malmö kn, Malmöhus län, Skåne), fastigheten Mellanbäck 1.

Född 16/4 1932.
--------------
Källa: Mtl Malmöhus län 1981

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Sven for kjapt og godt innlegg!  Diverre er det ikkje stort me kan få ut av dette, so lenge som Aksel var ugift.  Eg veit ikkje korleis det er med skiftehandsaming i Sverige på 1980-talet?  Han hadde jo to søstrer som levde på den tidi...!  Og mori levde òg, men me veit ikkje KVAR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So har eg endeleg finne det tredje og siste barnet etter Borghild Ødegård.  Ho heitte Sylvia Borghild og var fødd 30.9.1934, visstnok i Ålesund.  Ho hadde same far som søsteri Benny Evelyn:

Gustav Adolf Hoff Anderssen som skal ha vore frå Skjåk og truleg ein del av denne ætti, omskrivi i det gamle brukarforum under tema #34324 av Jonny Mydland (saksa frå innlegg #22):

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hansine {Eriksdotter} Sten -'Sina', f.3-4-1870 i Kristiansund, konf. i Tingvold. Hun reiste først med feier Anders Martinius Andersen Hoff. 1 barn med ham (2?). Gift (?) med svensk jernbanearbeider Karl August Sandberg. Barn: Gustav Adolf Andersen Hoff, f.22-8-1888 i Skjåk, dpt.12-7-1889 i Tynset, (og Sigurd Edvard Hoff? På legd i Vågå 1900)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Diverre so døydde Sylvia Borghild for eit par år sidan.  Enkjemannen fortel at Sylvia voks opp i ein god fosterheim nær Harstad og at ho ikkje ville vita noko meir om mori og slekti hennar.  Men dei hadde vitja Borghild og son hennar (Aksel) som budde på Andenes frå sist på 1950-talet.  Sylvia hadde òg visst om slekt i Amerika, men nærare detaljar var ikkje tilgjengelege...

Det vert forresten stadfesta at det var "gamlekjæresten" som henta Borghild frå Skjervæy til Andenes på 1950-talet, men ho Borghild "hadde det ikkje godt i lag med han".  Kven denne "gamlekjæresten" var, er framleis uvisst!

Det skal visst ikkje vera so enkelt dette...

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas Kristian Martinussen (b.10 Aug 1862) and his wife, Albertine Fredrikke Olsen, are both mentioned in one of the trees I am researching if you wish to share information.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei igjen!

Eg finn ikkje noki samanhang mellom denne ætti og føregåande innlegg, men kanskje har det med ei sidegrein å gjera...?

Uansett, eg har no identifisert den sokalla "gamlekjæresten" som hentra Borghild attende frå Skjervøy til Andenes på 1950-talet!  Det skal ha vore Analius Theodor Angelsen, far til son hennar.  Han var fødd på Vendalsfjord i Borge 26.4.1885 og døydde på Andenes 1.1.1962.  Sidan budde fleire andre mannfolk hjå Borghild, mellom anna ein Erling Lorentsen frå Skerstein på Andenes, fødd 17.5.1917.  Han døydde på Andenes 4.3.1986.

Det har ogso vore nemnt at Borghild hadde ei søster som sist på 1940-talet sende ho pakkar frå Amerika.  Denne søsteri heitte Gudrun.  Eg har no identifisert denne "søsteri" til å vera Gudrun Borgfjord, fødd på Andenes 3.6.1897.  Mor hennar, Karoline Borgfjoprd, skal ha teke til seg fleire fosterborn på Andenes.  Gudrun utvandra til Amerika i 1927 og er visstnok identisk med Gudrun Olson som døydde i Brooklyn, NY 27.2.1992.

Denne Gudrun var då sjølvsagt ingen "rett" søster, og me sit framleis med det store spørsmålet:

* Kvar vart det av Agnes Emilie Khristine Ødegård, fødd på Andenes 19.9.1911?

Kan ho vera oppvaksi hjå morsslekti si i Nesna??

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karoline Johanne Borgfjord, f. i Lenvik 1855 og konfirmert i Lenvik, melder seg ut av Statskirken i 1923, går over til Baptistsamfunnet.

Kildeinformasjon: Nordland fylke, Andenes i Dverberg, Ministerialbok nr. 899A06 (1909-1922), Utmeldte av statskirken 1923, side 208.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=39708&idx_id=39708&uid=ny&idx_side=-177

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10081104120178.jpg

Karoline Pedersdatter født i 1855 i Lenvik, giftet seg i 1902 på Andenes med Jan Jansen Borgfjord.

Kildeinformasjon: Nordland fylke, Andenes i Dverberg, Ministerialbok nr. 899A05 (1897-1908), Ekteviede 1902, side 135.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=268&idx_id=268&uid=ny&idx_side=-92

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050315031110.jpg

Endret av Randi Elisabeth Haugros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Karoline Borgfjord er fadder for Agnes ved dåpen 29.09.1912.

Kan det tenkes at hun tok til seg Agnes da foreldrene døde?

Nummer 21

Kildeinformasjon: Nordland fylke, Andenes i Dverberg, Ministerialbok nr. 899A06 (1909-1922), Fødte og døpte 1912, side 18.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=39708&idx_id=39708&uid=ny&idx_side=-23
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10081104120023.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Randi og Sven for nye spennande innlegg!

Det er heilt tydeleg at Karoline Borgfjord har vore nær kjend med Krisatian og Anna Ødegaard, men eg er ikkje so sikker når det gjeld oppveksten til Agnes.  Eg finn det påfallande at Borghild var so nær knytt til Gudrun Borgfjord og at ingen synest ha høyrt om Agnes!

Eg har i kveld søkt på ny etter Agnes i Nesna, men ho er ikkje mellom konfirmantane der.  Eg trur likevel det kan vera vel verd å sjå litt nærare på slekti til mori Anna Marie i Nesna.

Her er huslyden i FT1900 på Bjørnevollen under Ekren:

Edvart Edvartsen hf g Husmand (Fattigunderstøtte 1853 Nesne Nor  

Anne Andersdatter hm g (Fattigunderstøtte) 1845 Hemnæs  

Anna Edvartsdatter d ug Til hjælp ved Husgjerning (Fattigunderstøtte) 1882 Nesne Nor  

Kristofie Edvartsdatter d ug Til hjælp ved Husgjerning (Fattigunderstøtte) 1886 Nesne Nor  

Anne Kristensdatter fl ug Til hjælp ved Husgjerning (Fattigunderstøtte) 1815 Nesne Nor  

Her er huslyden i FT1910 på Bjørnvold (under Blyset?):

Edevart Edevartsen hf g Husmand, jordbrukende 28.01.1853 t  

Ane Andersdatter hm g Husmandskone 11.08.1845 Hemnes  

Anna Edvarsdatter d ug Tjænestepige Husstel %husl. arb.% 29.04.1882 t  

Ane Kristensdatter Fattigpleie fl ug Forsørges af Fattigvæsenet 15.02.1815 t  

Kristian Ødegaard b ug Skoflikker. f. r. ukjent 29.09.1886 Ytre Sogn  

Eg har ikkje funne att Kristofie Edvardsdotter i 1910.  Heller ikkje ser eg noko meir til foreldri, Edvard Andreas Edvardson og Ane Jacobie Andersdotter.  Dei ser ikkje ut til å vera gravlagde i Nesna!

Kanskje er det mogeleg å finna dødsfalli til foreldri for å sjå kva dødsmeldingane deira seier om Agnes?

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristofa Eleonora Edvardsdatter Ekkeren døde i 1910:

Kildeinformasjon: Nordland fylke, Nesna, Ministerialbok nr. 838A11 (1880-1910), Døde og begravede 1910, side 210.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2844&idx_id=2844&uid=ny&idx_side=-179

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050322020554.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edvard Andreas Edvardsen døde som gift mand, i 1912:

Kildeinformasjon: Nordland fylke, Nesna i Nesna, Klokkerbok nr. 838C07 (1910-1928), Døde og begravede 1912, side 317.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3880&idx_id=3880&uid=ny&idx_side=-291

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060524070291.jpg

Hans mor Anne døde i 1917:

Kildeinformasjon: Nordland fylke, Nesna i Nesna, Klokkerbok nr. 838C07 (1910-1928), Døde og begravede 1915, side 332.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3880&idx_id=3880&uid=ny&idx_side=-306

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060524070306.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Randi for nye interessante innlegg!

Etter desse nye funni av søsteri Kristofie, faren Edvard og bestemori Anna (som sovidt eg kan sjå døydde i 1915!), ser det ut til at me må setja all vår von i at mori Ane Jacobia Andersdotter (Eknes) døydde ETTER 1916!  Dei einaste etterlevande etter Ane Jacobia vil då vera borni til Kristian Ødegaard og kona Anna Marie!

Eg frykter for at søkingi etter Ane Jacobie kan verta som ei leiting etter den berømte "nåli"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt fort her, Edvards mor er i følge denne nettsiden født i 1817, derfor ble det skrevet 1917.

1915 er året for død.

http://www.slekt.net/tng/getperson.php?personID=I63558&tree=1

Jeg har sett fort gjennom døde og begravede i Nesna til og med 1933, men ikke funnet dødsfallet for Anne Jacobia, kan ha oversett det.

Anna f. 1817 døde på Ekern, må være kortform av Ekkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider