Gå til innhold
Arkivverket
Anne-Grethe Syvertsen

Folketelling 1891 for Hol, Buskerud

Recommended Posts

Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Folketelling 1891 for Hol i Buskerud mangler huslister og personsedler fra tellingkrets 6 Lia, 7 Ustedalen og 8 Skurdalen.

http://www.arkivverket.no/URN:db_read/ft/52787

Er disse tapt eller bare ikke skannet?

Godt spørsmål. Jeg kan i alle fall ikke se at de har blitt skanna, så jeg må undersøke selve arkivet. Dette burde vi ha oppdaget den gangen vi publiserte ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt spørsmål. Jeg kan i alle fall ikke se at de har blitt skanna, så jeg må undersøke selve arkivet. Dette burde vi ha oppdaget den gangen vi publiserte ...

Jo - tellingskrets 6-8 er skanna, og bildene ligger allerede ute. Det er indekseringa som er feil; alt er indeksert som personsedler i tellingskrets 5.

Huslister for tellingskrets 6 begynner på bilde 1711; personsedlene begynner på bilde 1746.

Huslister for tellingskrets 7 begynner på bilde 1975; personsedlene begynner på bilde 2014.

Huslister for tellingskrets 8 begynner på bilde 2211; personsedlene begynner på bilde 2238.

Indekseringa blir rettet med virkning fra onsdag i neste uke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Grethe Syvertsen

Takk for at du fant problemet :) Men hva har skjedd nå? Ingen sider åpner seg om jeg går inn på 1891 tellingen. Har prøvd flere tellinger ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for at du fant problemet :) Men hva har skjedd nå? Ingen sider åpner seg om jeg går inn på 1891 tellingen. Har prøvd flere tellinger ;)

Strømbrudd i Bergen, jf. bl.a. melding på arkivverket.no og Digitalarkivets forside.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.