Gå til innhold
Arkivverket

Edle Margith Christensen


Heidi Marie Jensen
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg har nå hatt en pause fra slektsforskningen, men prøver igjen å komme meg videre. Men det er ei dame jeg aldri har klart å finne dåpen til.

 

Dette er hva jeg vet:

 

Edle Margit/Margith Christensen, født i juni 1917, bodde i Arendal, tilhørte Metodistkirken, far: Thorvald Emil Christensen, mor: Anna Hedvig Askildsen. Jeg har lett under Arendal og Barbu, men ikke funnet dåpen hennes. 

 

Noen som vet hvor jeg kan lete? 

 

På forhånd takk :)

 

Heidi Marie Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet foreldrene i ft 1910? Hvor bodde de da, og hvor og når er de født? Det kan gi en pekepinn på hvor det kan letes.

 

Var foreldrene metodister eller var det Edle? Hvis foreldrene var metodister, bør du lete under dissentere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svend, og joda dette er riktige foreldre, det eneste er at han godeste Thorvald også hadde navnet Emil, og at Anna hadde Hedvig og het Askildsen som pike, og hennes foreldre kommer fra Haugesund, men hun kan jo være født i Arendal, men har papirene på disse da, det er kun dåpen til Edle Margith/Margit jeg ikke finner. Datteren til Edle sier at hun ble døpt i Metodistkirken, men det er jo ikke noen KB fra Metodistkirken, kun dissenter, men de bøkene er for tidlige, ikke så sent som 1917. Og i følge datteren så bodde de alltid i Arendal.

 

Jeg har heller ikke funnet vielsen, men skal se i Vestre Moland og se om jeg finner noe der :)

 

Takker for hjelpen.

De skannede kirkebøkene for Arendal metodist kirke stopper i 1892. Du kan prøve å ta kontakt med kirken og spørre dem om de kan hjelpe deg med foreldrenes vielse og Edles dåp.

http://www.metodistkirken.no/arendal/frame.php?page=10

Hvis jeg ikke finner noe så gjør jeg kanskje det :) Takker for all hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.