Gå til innhold
Arkivverket
Solfrid Vestaberg

Tyding av dåp i Sør-Odal

Recommended Posts

Solfrid Vestaberg

Jeg finner Ivar Laurits Sigurdsen f. 20 apr 1905 i Strøm kirke permanent sidelenke. Jeg sliter veldig med å lese denne skriften. Er det noen som kan hjelpe meg å tyde alt som står der? Jeg finner ikke far igjen, ser ut som det står at han utvandret til Amerika i 1905, men er ikke sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atle Brandsar

Han ser ut til å vera i Amerika ved dåpen den 16. juli 1905, ja: 

34. | 20/4 | 16/7 | Ivar Laurits | Ungkarl, mekanisk arb. (ved Kristiania maskinverksted) Sigurd Wiborg, pige (Tjenestepige) Minda Birgitte Larsdtr. | Møllergaden 18. Kristiania (den 16/7 05 i Amerika) / Torsrud (Jaralskogen). | 1884 | 1887 | Husmandskone Anette Larsdtr. Speidmark (Vinger), Anna Gulbrandsdtr. Paulsrud, Lars Larsen Torsrud, Laurits Edvardsen ib., Markus Emebretsen Josefssæter. – | Uægte | Begges 1ste leiermål efter opgivende. Opgivet af barnets mor. Vidner: E. Schaanning og E. Karlsen. – 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solfrid Vestaberg

Tusen takk Atle. Da har jeg kanskje litt mer å gå på for å finne denne faren i 1900 folketellingen. Fant ingen Wiborg utvandret fra Oslo og ser ikke ut som noen av fadderne er i slekt med far her heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.