Gå til innhold
Arkivverket

Hva skjedde med Elias Ragnar Moe?


Amalie Marie Moe
 Del

Recommended Posts

Hei! Jeg kan se her at Elias flyttet fra Råsabakkane, Ørsta til United States og at han giftet seg Dorothy Moe. Går det an å finne evt hvor Elias bodde i USA og om de evt fikk noen barn (etterkommere som evt lever idag)?

 

Elias Ragnar Moe

Birthdate: January 14, 1904

Birthplace: Råsabakkane , Ørsta, Norway

Death: Died 1986 in United States

 

Immediate Family:

Son of Peder Arneson Moe and Hanna Nikoline Moe

 

Husband of Dorothy Moe (Smith)

 

Brother of Arne Ingvald Moe; Jacob Andreas Moe; Elisabeth Johanne Moe; Jon Ragnvald Moe; Aagot Andrea Moe and 3 others

 

 

Occupation: Gruveingeniør, gruveeigar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Elias R P Moe

New York, New York Passenger and Crew Lists, 1909, 1925-1957

birth: 1904 Norway immigration: 1926 New York, New York, United States

 

 

 

Elias Moe

Boarder

United States Census, 1930

birth: 1905 Norway residence: 1930 Climax, Lake, Colorado, United States immigration: 1927   other: Chris Kleinenicke, John Felts, Eunice Holmes, Culley Holmes, Joseph O Thibodeau, John L Freeman...

 

 

 

Elias Moe

Boarder

United States Census, 1930

birth: 1905 Norway residence: 1930 Climax, Lake, Colorado, United States immigration: 1927   other: Chris Kleinenicke, John Felts, Eunice Holmes, Culley Holmes, Joseph O Thibodeau, John L Freeman...

 

 

 

Elias R P Moe

New York, New York Passenger and Crew Lists, 1909, 1925-1957

birth: 1904   immigration: 1939 New York, New York, United States  

 

 

 

Elias Moe

Head

United States Census, 1940

birth: 1904 Norway residence: 1940 Kokomo, Election Precinct 8, Summit, Colorado, United States spouse: Dorothy Moe                              

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei! Bladde forbi innleggene jeg hadde laget og så at jeg ikke hadde svart på de siste inneleggene. Så jeg vil få takke nå i hvertfall for all hjelp jeg har fått på dette innlegget mitt og det har vært til stor hjelp :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Onkel Elias født i Råsabakkane (min morfars yngre bror)- dvs min grandonkel, min mors onkel, f. 1904, artium.Dro til Amerika i 1925, og utdannet seg der til bergingeniør. Gruveeier New Mexico. Gift med Dorothy Smith i Denver. Hadde muligens en gruve der evt i Colorado. (Mulig sølvgruver?) Senere hadde han urangruve i New Mexico. Tror han også hadde en alfalfa-farm der i senere år. Onkel Elias og tante Dorothy hadde ingen barn, "han vart ein rik mann" som min mor har skrevet, de reiste mye (bobil?) og besøkte oss i Oslo noen ganger utpå 60-tallet. Min kusine Helen Sofie (MacQueen) Chavez som bor i New Mexico, har antakelig hatt en del kontakt tidligere. Liv Hestenes Brustad (Moe-slekta)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.