Gå til innhold
Arkivverket
Tommy André Sodstad Nordahl

Karl Kristian Kristiansen og Juline Hansdatter

Recommended Posts

Hei!

Har her funnet giftermål mellom disse to, står som nr.12. Har aldri vært flink til å tyde sånne bøker. Ønsker all skrift tydet. All hjelp tas i mot med takk!

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Ministerialbok nr. 11 (1878-1917), Ekteviede 1880, side 572.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3446&idx_id=3446&uid=ny&idx_side=-563
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060511030022.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Lauritzen

Karl Kristian Kristiansen, ungkar. matros, Apenesbjerg, fødested Hval(er)øerne 1851 Konfirmert 66 Hval(er)øerne. alterg. 3 aar

Far: Skomager Kristian Olsen

Julie Hansdatter, Fødested Rakkestad 1859, konf. i Fredrikstad. Far: Tømmermand Hans Peter Johanesen.

Forlovere: Huusmand.... Johanesen og sadelmager Sahlberg.

Vielsen finnes også i Klokkerboka, men der er det ikke så mange opplysninger. Her står det at bruden har Bilet som bosted, og at fødestedet er Lisleby.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atle Brandsar

Eg er stort sett samd i Kjell si tyding, med unnatak i at brura er skriven Juline i ministerialboka, så du burde jamføre med korleis namnet er skrive elles (dåp, konfirmasjon, etc.). Førenamna til trulovaren som var husmann, har eg ikkje noko skotsikkert framlegg på – men eg trur det kan stå «U. P.» 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant. Det skal være og er temmelig sikker selv på at det er Juline ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive