Gå til innhold
Arkivverket
odd tømmerås

Forsvunnet fra denne verden

Recommended Posts

odd tømmerås

Han er født Kristopher Jacob Danielsen 8.april 1847 i Lødingen  av foreldre Daniel Olai Jørgensen , Næshavn og hustru Karen Alexia Axelsdtr.

24.mai.1847 døpt--1.aug.1848 vaccinert--17.juli 1864 konfirmert--1865 telling er han der. Hele tiden som KJD i Lødingen.

I 1872 oppholder KJD seg på Røkenes i Trondenes--1.okt.1872 gifter han seg med Anne Kathrine Johansdtr. f.1844 fra Tennvassås i da Kvæfjord , senere Trondenes.

Da het han KJD.

Så kommer navnebyttet til Jacob Danielsen .

I telling 1875--barnefødsel 1.mai 1873 Dorthea Karoline J.--7.NOV. 1875  Johan Marenius J.--Christian Alfred J. 30.OKT.1876  aka Alfred Tangen

Ved Alfred Tangens fødsel er de bosatt på Rundhaugen på Steinneset , Trondenes . Alfred ble døpt 5.aug.1877 .

Da forsvinner de siste skrevne spor etter KJD eller JD.

I 1878 eller 1879 selger han huset på Rundhaugen. I 1880 flyttes det til Sollia i Trondenes.  iflg gml bygdebok.

I aug. 1880 ble det utstedt skadeløshetsbrev ,tinglyst sept.1880 . Ant.for salget av huset.  JD er fraværende

Da hans sønn Christian Alfred Jakobsen Tangen blir confirmert 3.juli 1892 heter faren KJD og er snedker.

Lødingen bygdebok deler Kristopher Jakob i 2.  K. er her og Jacob 1847 drar til USA.

jEG  har så vondt i fingertuppan etter å ha skrevet KJD og JD ---Nes--Næs-- t.o.m.Olaisen som Mormoneran har kalt han for.

Håper noen kan hjelpe

hilsen mine slitne fingertupper

Odd Einar Tømmerås

obs.... lignende etterlysning på dis-norge

Jeg lurte på hvor det ble av KJD,,jd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Blås litterainne  på fingertuppan imens,så ska æ sjå om æ får te å hjølpe dæ. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Denne var ikke enkel å finne.Skal prøve å lete litt mere i morgen. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lisa Kjønigsen

Hei! 

Bare tar med giftemål og bosted i 1910 for sønnen Johan Marensius og Anna Josefine Rogne i Ålesund 1901: 

Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Ålesund, Lysningsprotokoll nr. 529A08 (1901-1918), Lysninger 1901, side 9.

Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Ålesund, Ministerialbok nr. 529A07 (1894-1903), Ekteviede 1901, side 149.

Mvh, Lisa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Merkelig at mannen er umulig å spore.Den som Lisa har funnet er eneste kandidat,så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
odd tømmerås

Jeg skrev et laangt innlegg ,,og klarte å slette det. Æ e sur...på mæ og mine pølsefingra

Jeg tror at Kristoffer Ns er rett mann. Nesten alle smådetaljer stemmer. ugift..mange har vel dratt på

byen uten giftering................

Det er rett person du viser oss i lenken din,altså Anne. Har alt jeg trenger om henne.

tusen takk til hjelpende engler

æ e gla at 4-åringen min har lagt sæ , stappmett av pissa fra peppes  , ellers hadde han fådd se

pappa sur å førrbainna førr første gang i sett liv...

takk så langt , mine engler fra de sørlige breddegrader

hilsen OddTømmerås

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive