Gå til innhold
Arkivverket
Maria Larsen

Forkortelse "borgelig stilling" i kirkebok

Recommended Posts

Maria Larsen

Hei.

Forsøker å tolke hva som står fremfor navnet til den siste fadderen (Lotte Benjaminsen) til dåpsbarn nr.19. Er en forkortelse som jeg ser fremfor flere faddere på siden. Slik jeg leser det står det noe slik som kjv.d, men har aldri hørt om en slik forkortelse før eller noe som ligner (som jeg kommer på nå i alle fall). Er det noen som kan hjelpe?

Kildeinformasjon: Troms fylke, Torsken i Berg og Torsken, Ministerialbok nr. 8 (1904-1916), Fødte og døpte 1908, side 25.

Mvh
Maria

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Jeg kommer ikke inn på kirkebøkene nå, men kan det være hj[emme]v[ærende] d[atter]?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Forsøker å tolke hva som står fremfor navnet til den siste fadderen (Lotte Benjaminsen) til dåpsbarn nr.19. Er en forkortelse som jeg ser fremfor flere faddere på siden. Slik jeg leser det står det noe slik som kjv.d, men har aldri hørt om en slik forkortelse før eller noe som ligner (som jeg kommer på nå i alle fall). Er det noen som kan hjelpe?

Jeg får ikke opp bildet akkurat nå, men jeg antar det kan være: hjv.d. = hjemmeværende datter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maria Larsen

Gir mening. Tusen takk for hjelpen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.