Gå til innhold
Arkivverket
Torbjørn Pihl

Felling - Christiania 1790-årene.

Recommended Posts

Torbjørn Pihl

Jeg søker skiftet etter skomakermester i Christiania Iver Christensen Felling (1746-96). Har fått oppgitt at dette finnes i Christiania skifteprotokoll nr. 13, 1795-1806, fol. 42a, men har ikke greidd å få frem denne siden på min PC. Er det mulig å få en kopi av dette skiftet hvis det ikke er for omfattende.  For øvrig er det først og fremst av interesser å få frem hvem som var arvinger.  Iver Christensen Felling, som iblant kalles bare Iver Christensen, døde 29. mars 1796 i Christiania, og skiftet har vel vært avholdt kort tid etterpå (selv om enken levde, hennes dødsår uvisst). Jeg har behov for disse opplysninger i forbindelse med en planlagt slektshistorisk publikasjon.         Med vennlig hilsen      Torbjørn Pihl     e-post: fam.pihl@frisurf.no)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Espen Tjernshaugen

Midterste kolonne:

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Skifteprotokoll 13 , 1795-1806, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Merknader: Gammelt register.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/25407/45/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Pihl

Takk, det var nyttig. Her ser man bl.a. at skreddermester Friderich Bader må ha hatt en nær relasjon til avdøde skomakermester Iver Felling, ettersom han både lånte ham penger og deslvis bekostet hans begravelse - og ikke minst fordi han tok seg av enken etterpå.             mvh.   Torbjørn Pihl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.