Gå til innhold
Arkivverket

Vil du sende en hilsen til Jan Oldervoll i forbindelse hans 70-årsdag/pensjonsavgang?


Anette S. Clausen
 Del

Recommended Posts

Jan Oldervoll sørget for at Digitalarkivet ble en del av verdensveven 23. januar 1998. Siden den gang har nettsidene for Digitalarkivet benyttet seg av programvaren hans. 

 

30. desember 2014 fylte Jan 70 år og han er nå blitt pensjonist (selv om han nok ikke kommer til å ta det roligere av den grunn). 

 

Mye fint kan sies om denne mannen og hans arbeid for Digitalarkivet. Vi inviterer dere til å sende en hilsen til ham ved å svare i denne tråden. Innleggene blir skrevet ut og bundet inn i et festskrift.

 

Pga tidspress må vi ha hilsnene på plass innen torsdag morgen.

 

Oppdatert: Her var det mange fine ord. De er nå hentet ut og sendt til trykking. Tråden er fremdeles åpen for de som måtte ønske å sende en hilsen, det vil bli videreformidlet til Jan, om enn ikke i en trykt bok.

Endret av Anette Skogseth Clausen - DA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ein av dei mange takksame rundt i Norges land, takksam til Jan Oldervoll som laga ei side som var enkel og lett å bruka for nybyrjarar!

 

Eg ynskjer deg så mykje lukka til med dagen!

 

Mvh. Mariann Stokken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på vegne av Norsk Slektshistorisk Forening takke for innsatsen til Jan Oldervoll og ønske ham en god og aktiv pensjonisttilværelse.

Takket være ham har mang en slektsforsker hatt utallige timer med nettforskning.

 

Hilsen Norsk Slektshistorisk Forening

Rune Nedrud

Formann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 70-årsdagen!  :)

 

Vil også takke for en uvurderlig innsats med å få digitalisert og lagt ut på nett alt til bruk for oss ivrige slektsgranskere!! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, og takk for alt arbeidet du har lagt ned for Digitalarkivet. Den gamle skreddarsydde programvaren for søk i databasane gjev mogelegheiter for presise søk som ein alltid vil sakne når denne vert teken vekk.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen.

Takk for det utrolig gode arbeidet du har gjort for oss som sysler med å finne slekta. Ditt genialt søkeprogram har jeg satt umåtelig stor pris på.

Det gamle brukerforumet er savnet av mange. Der løste en slektsnøtter og der diskuterte vi mange andre ting som slektsinteresserte også er opptatt av.
Kalenderen din har jeg også hatt stor nytte av og håper den ikke forsvinner.

Ønsker deg en god pensjonisttilværelse.

Med vennlig hilsen
Helge Bjerkevoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fremragende bidrag til norsk slekts- og lokalhistorisk gransking!

Med målrettet og ryddig arbeid blant bits & byte, kilder og slektsgranskere, har du vært en døråpner for meg og mange mange andre!

 

- Jarl V. Erichsen -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer hjerteligst med 70-årsdagen Jan og det fantastiske arbeidet du har gjort.

 

Med ditt arbeid har vi historieinteresserte fått en mye enklere hverdag.

 

Gratulerer og takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelige gratulasjoner med 70-årsdagen! Jeg har som utallige andre hatt stor glede av det arbeidet du har gjort for å få slektshistoriske kilder på nett, og ønsker deg en god og innholdsrik pensjonisttilværelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig til lykke med 70-års dagen, og måtte du få mange, fine år som pensjonist.

Ikke minst,  takk for arbeidet med å gjøre tilgjengelig kildemateriale for menigmann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alt arbeid du har nedlagt! Takket være deg og "gamle DA" har mange yngre fattet interesse for slektsforskningen.

 

Hilsen

Berit Gullbekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker at gratulere med fødselsdagen og samtidig sige tak for dit arbejde med det gamle brugerforum.

Dette "gamle DA" blev en stor gave for mig at lære at kende, det blev indgangen til at arbejde med min norske mormors slægt.

Ligeledes var det altid ganske hyggeligt hele december måned at åbne kalender med interessante bøger og fine gamle julekort. Stor tak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hjerteligste gratulasjoner i anledning 70årsdagen!

Tusen takk for innsatsen for Digitalarkivet. Ønsker deg riktig mange flotte og innholdsrike år som pensjonist.

 

Med vennlig hilsen

Linda Wathne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen og de beste ønsker til deg som pensjonist. Min introduksjon til Digitalarkivets databaser var gjennom dine programvareløsninger. Ikke bare gjorde disse løsninger det enklere og finne fram i databasene, men også, ihvertfall for meg, vekket det en interesse for slektsforskning som fortsetter den i dag. Tusen takk for innsatsen og alt du har gjort for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! Dine programvareløsninger gjorde det lettvindt å starte med slektsgranskning. Særlig husker jeg 1801-tellingen som kom tidlig ut på nett, før vi hadde internett hjemme. Jeg måtte mase på faren min for å dra på jobben hans på kveldstid for å gjøre søk! Det ble mange timer der, og senere kom v nyere løsninger hvor det kom masse kilder, og når "søk i alle databaser" kom, så vil jeg nesten si det var en liten revolusjon. Det gjorde det enklere å søke etter personer/slekter man ikke ante hvor kom fra. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.