Helene Aksøy Skrevet Januar 29, 2015 Del Skrevet Januar 29, 2015 Under folketellingen i 1900 er min oldefar oppført som fraskilt. Han heter Karl Johan Olsen og var registrert som losjerende i Sagveien 14, Kristiania. Dette er han: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/sok/1900?fornavn=Karl+Johan&etternavn=Olsen&kjonn=&familiestilling=&sivilstand=F&yrke=&fodselsaar=&fodested=&ny_husholdning=&bostatus=&sedvanlig_bosted=&antatt_oppholdssted=&statsborgerskap=&trossamfunn=&bygning_for_natteopphold=&etnisitet=&spraak=&merknader=&type=person&bosted=&gaardsnummer=&bruksnummer=&gaardseier=&hustype=&beliggenhet=&etasje=&ship_name=&ship_type=&ship_home=&ship_location= Jeg vil gjerne ha opplysninger om skilsmissen, når ble den innvilget og hvem skilte han seg fra? Sier skilsmissepapirene noe om det var barn i ekteskapet. Min far har fortalt at det gikk rykter om at bestefaren hadde en sønn fra et tidligere forhold, men ingen i familien visste at han var skilt før vi fant oppføringen i folketellingen. På forhånd takk for svar! Helene aksøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helene Aksøy Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Del Skrevet Februar 2, 2015 Jeg har funnet noen tilleggsopplysninger - Karl Johan Olsen ble skilt ved dom 28.08.1899. (Dette står som opplysninger i kirkeboken for Paulus menighet i forbindelse med at han giftet seg med min oldemor 27.10.1901.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå