Gå til innhold
Arkivverket
Birgit Gordon

Løst: Tyding av dåp Olaus Johnsen 1854

Recommended Posts

Birgit Gordon

Hei.

Noen som kan hjelpe meg med fadderne og hva som står foran farens navn John Olsen ?

Minibok nr 151

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8850&idx_id=8850&uid=ny&idx_side=-95

Klokkerbok

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9104&idx_id=9104&uid=ny&idx_side=-63

Får ikke faddernes navn til å stemme helt overens. Det kan godt hende at øya mine krysser seg litt ;)

Mvh

Birgit Gordon

Endret av Birgit Gordon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Fra kirkeboka:
Foreldre: John Olsen og Oline Embretsdatter Skøieneie.
Fadderne: Johannes Eriksen Nygaard og Kone Marthe, Johan Andersen Skøieneie og Kone Siri, Ungkarl Peder Hendriksen Skøieneie.

Fra klokkerboka:
Foreldre: Huusf. John Olsen Skøyeneie og Kone Oline Embretsdtr.
Fadderne: Johannes Eriksen Nygaard og K., Johan Andersen Skøyeneie og K., Ungk. Peder Henriksen Skøyeneie.

I klokkerboka ser det ut til å være "forskyvninger" på faddersiden, men jeg forsøkte å telle ovenfra, og da ble det slik!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Birgit Gordon

Fra kirkeboka:

Foreldre: John Olsen og Oline Embretsdatter Skøieneie.

Fadderne: Johannes Eriksen Nygaard og Kone Marthe, Johan Andersen Skøieneie og Kone Siri, Ungkarl Peder Hendriksen Skøieneie.

Fra klokkerboka:

Foreldre: Huusf. John Olsen Skøyeneie og Kone Oline Embretsdtr.

Fadderne: Johannes Eriksen Nygaard og K., Johan Andersen Skøyeneie og K., Ungk. Peder Henriksen Skøyeneie.

I klokkerboka ser det ut til å være "forskyvninger" på faddersiden, men jeg forsøkte å telle ovenfra, og da ble det slik!

Tusen hjertlig takk for hjelpen Else B. Rustad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.