Gå til innhold
Arkivverket
Frank Nilssen

Tyding av dåp nr 135

Recommended Posts

Frank Nilssen

Jeg tror jeg har funnet en av mine forfedre men er ikke sikker.

Hvis nr. 135 er Niels (født 27.03.1843) så vil jeg gjerne vite hva som står om han/hans foreldre.

Rogaland fylke, Domkirken i Stavanger, Ministerialbok nr. A 11 (1832 - 1856), Fødte og døpte 1843

www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070625670663.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene Benedicte Lauritzen

Jeg tror jeg har funnet en av mine forfedre men er ikke sikker.

Hvis nr. 135 er Niels (født 27.03.1843) så vil jeg gjerne vite hva som står om han/hans foreldre.

Rogaland fylke, Domkirken i Stavanger, Ministerialbok nr. A 11 (1832 - 1856), Fødte og døpte 1843

www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070625670663.jpg

Jeg syntes det står Svend Nielsen og h(ustru) Christine Sophie Thorkelsd. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frank Nilssen

Tusen takk. Har en annen kilde som sier at faren er Svend Nielsen så det er kjekt å få bekreftet det og nå vet jeg hvem moren er også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Lauritzen

Svend Nielsen og Christine S. Thorkelsdatter er foreldre til nr 136 - Dorthea Maria.

Foreldrene til Niels (135) er Arbeidsmand John Thorkelsen og h. Ingeborg Ahlette (?) , Stavanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene Benedicte Lauritzen

Au da!

Tusen takk til Kjell.  

Og Frank: beklager at jeg bommet på de skjeve linjene.  Jeg velger å legge hele skylda på presten som ikke kunne skrive rette linjer  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frank Nilssen

Svend Nielsen og Christine S. Thorkelsdatter er foreldre til nr 136 - Dorthea Maria.

Foreldrene til Niels (135) er Arbeidsmand John Thorkelsen og h. Ingeborg Ahlette (?) , Stavanger.

Er nå ikke så sikker. Har flere kilder som tyder på at Svend Nielsen og Christine Sophie er hans foreldre. For bryllupet til Niels så stemmet farens navn og en del år senere så stemmer morens navn, men da uten faren der men med søsknene til Niels. Etter at jeg fant Niels her så har jeg funnet broren Svend der han også står med foreldrene Svend Nielsen og Christine Sophie, denne gangen med en skrift som er enklere å lese. Der ser jeg også samme fadder som for Niels.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive