Gå til innhold
Arkivverket
Leif Høybakk

Abraham Olsen, Hå (født Ogna i Egersund)

Recommended Posts

Leif Høybakk

Hei,

Jeg er på jakt etter fødsel og dåp av Abraham Olsen som var bosatt på Hå i 1875

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01052243003897

Jeg tror jeg har funnet han her, men klarer ikke tyde hva som står. Når er han født/døpt og hvem er foreldre?

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8759&idx_id=8759&uid=ny&idx_side=-90

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

1807: Den 12te Jul. døbt af Hr. Castrup i Bøe Kirke et Uægtebarn tilhørende Pigen Mallj Ellings Dtr. Helland, der vel er af Ougne Sogn, men lovlig demitteret til Haae Kald, hvor hun endog har gaaet til Alters. Til Barnefader skal have udlagt Ole Olsen Nærem: Ungkarl. Vidnerne ved Barnets Daab vare Simon Svendsen Herrigstad, Ole O.(?) Svale Ampdahl, Sara Tallachs Dtr. ibid., Gitlau Ols Dtr. ibd. Barnet blev kaldet Abraham.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Høybakk

Tusen takk for tydingen. Må si at jeg er imponert over hvor flink du er å lese disse kirkebøkene ! :)

Du har vel ikke sett på om dette er rett person?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Det har jeg ikke undersøkt,  men "alt" stemmer jo overens med Abraham i dåpen, så jeg tror det er rett person du har funnet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.