Gå til innhold
Arkivverket

hvor er hordaland...1885???


irmeli-a@online.no
 Del

Recommended Posts

når jeg klikker meg inn på folketellingen for 1885 finner jeg ikke hordaland. jeg finner bergen som står som nr 13 i rekken, jeg finner rogaland som er nr 11 i rekken...men når jeg skal trykke meg inn på hordaland som da skulle vært nr 12 er den ikke der..

noen som vet hvor jeg kan finne hordaland? eller er ikke hordaland med på folketellingen 1885?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg klikker meg inn på folketellingen for 1885 finner jeg ikke hordaland. jeg finner bergen som står som nr 13 i rekken, jeg finner rogaland som er nr 11 i rekken...men når jeg skal trykke meg inn på hordaland som da skulle vært nr 12 er den ikke der..

noen som vet hvor jeg kan finne hordaland? eller er ikke hordaland med på folketellingen 1885?

 

Folketellinga 1885 (og folketellinga 1870) ble bare holdt i byene, og da Bergen er skilt ut i oversikten, finnes det derfor ikke data fra Hordaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folketellinga 1885 (og folketellinga 1870) ble bare holdt i byene, og da Bergen er skilt ut i oversikten, finnes det derfor ikke data fra Hordaland.

vet du hvorfor jeg får alle fylker utenom hordaland..oslo og bergen?? finnes det ingen data for 1885, og hvor finner jeg data for 1870 ? har lett på sidene i mange år, er ikke kommet lenger i forståelsen...synes det er veldig tungvindt.

ok er fustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hvorfor jeg får alle fylker utenom hordaland..oslo og bergen?? finnes det ingen data for 1885, og hvor finner jeg data for 1870 ? har lett på sidene i mange år, er ikke kommet lenger i forståelsen...synes det er veldig tungvindt.

ok er fustrert.

 

Som nevnt ble folketellinga 1885 bare holdt i byene. Utover Bergen (som er eget menypunkt) er det ikke byer i Hordaland, og derfor er ikke Hordaland med i menyen.

 

Folketellinga 1870 ble også bare avholdt i byene. Når det gjelder denne folketellinga, er kun Kongsvinger, Lillehammer og Gjøvik tilgjengelige i Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.