Frank H. Johansen Skrevet Februar 15, 2015 Del Skrevet Februar 15, 2015 Jeg har lest i en annet tema at odelsjordebøkene fra 1615 er skannet, men ikke indeksert og publisert, og dessuten finnes på mikrofilm. Har dere mulighet til å legge ut sidene fra Nes prestegjeld, Odal prestegjeld og Grue prestegjeld i Øvre Romerike (og Solør) her, evt. sende de på e-post? Arkivreferansen ser ut til å være Nedre og Øvre Romerike fogderi 8/2 1615 (RA Danske Kanselli, Skapsaker nr. 27: Skap 9, pakke 133, litra H). mvh FHJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Februar 19, 2015 Del Skrevet Februar 19, 2015 Jeg har lest i en annet tema at odelsjordebøkene fra 1615 er skannet, men ikke indeksert og publisert, og dessuten finnes på mikrofilm. Har dere mulighet til å legge ut sidene fra Nes prestegjeld, Odal prestegjeld og Grue prestegjeld i Øvre Romerike (og Solør) her, evt. sende de på e-post? Arkivreferansen ser ut til å være Nedre og Øvre Romerike fogderi 8/2 1615 (RA Danske Kanselli, Skapsaker nr. 27: Skap 9, pakke 133, litra H). Det er totalt over 30 bilder, så vi har heller valgt å bruke en halvtime på å forsere indeksering av denne arkivenheten. Den vil bli tilgjengelig på adressen http://www.arkivverket.no/URN:db_read/db/65936/ i løpet av onsdag i neste uke. Jeg regner også med at vi skal få gjort den søkbar i Finn kilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank H. Johansen Skrevet Februar 19, 2015 Forfatter Del Skrevet Februar 19, 2015 Meget tusen takk! Fantastisk service! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå