Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Dette er en oppfølger til en annen tydingstråd om samme person. I et forsøk på å komme nærmere en fødselsattest, har jeg funnet dødsattesten hans også. Det gjelder Christian Brøgger f. 1688, skredder, død 1731 i København. Jeg har han på Geni.

Jeg har funnet innføring i kirkeboken for hans død, Helligånd kirke i København. Det er i venstre kolonne, nest nederst. (Oppslag 81 i den danske Java-vieweren).

Året er 1731. Jeg får det til å stå: Onsdag 23. mai Christian Bröcher skræder fra Bott??gade 43 år gammel død af feber efter 5 dagers Bongolöje???/sengeleie?? gravfestet? i Nordre Kirkegård,

Kan noen bekrefte at det høres rimelig ut, evt. supplere det som åpenbart er tullete?

Det kan være Badstuestræde - adressen er Badstuestræde ved fødselen til hans eneste kjente sønn.

Utdrag fra siden:

2cgldmh.jpg

Hele siden:2a5ew7o.jpgVi har jobbet i mange år men kommer ikke lenger bakover.

Takk

Jan Brøgger

Endret av Jan Brøgger
Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/195402-tyde-kirkebok-k%C3%B8benhavn-1731/
Del på andre sider

Gateadressen er jeg noe usikker på, siden jeg er aldeles ukjent på stedet, men ellers leser jeg innførselen slik:

Onsdag d 23 do. Christian Brøcher Skræder fra Gottsersgade(?) 45 aar gl. død af feber efter 5 dages sengeleye begrafvet i Nordre Kirkegaard.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.