Gå til innhold
Arkivverket
Jon Anders Holtan

Våle, Ministerialbok nr. I 9A, Fødte og døpte 1850, side 203

Recommended Posts

Jon Anders Holtan

Amalie/a Andersdatter blir døpt i Våle i 1850. Men hva har presten skrevet på egen linje aller nederst på sida?

Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Våle, Ministerialbok nr. I 9A (1839-1860), Fødte og døpte 1850, side 203-204. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1280&idx_id=1280&uid=ny&idx_side=-107

På forhånd takk.

Jon Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Anders Holtan

Jeg er usikker på om anførselen nederst er knyttet til Amalies dåp, eller om den er en generell kommentar som står nederst på sida i kirkeboka, tilfeldigvis like ved Amalies dåp. Hvis det er det siste, er det ikke så viktig for meg hva det står. Men det hadde vært greit å sjekke ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Det kan være en kommentar som gjelder en eller flere av de døpte guttene, siden merknaden har med militærvesenet å gjøre:

Anført paa Stamlisten for 1850 til Compagniet og til Søkrigscommissionen, mener jeg det står.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Anders Holtan

Det er helt utrolig hva du klarer å få ut av disse strekene på arket. Tusen takk!

Jon Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.