Gå til innhold
Arkivverket

Rasmus Torkildson Styvi (1728-1789) - flytting mellom Lærdal, Årdal, Hafslo og Aurland - kvar vart det av yngste borni/svigerborni i denne huslyden?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Hjarteleg takk til Grethe for ny interessant melding!

Då var det med andre ord ikkje lenge Torkild Rasmusson fekk "gleda" av å vera far...  Og fleire born fekk han truleg ikkje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg undrar meg på ein ting, dette gjelder mormor til Torkel? Er ho identisk med Marte Peersd som vert begraven i Årdal Okt. 1763 77 år gamald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Terje for ny melding!

Den Martha Pedersdotter som døydde i Årdal 9.10.1763, er nok ho som i ekstraskattmanntalet er skrivi som fattig husmann(senkje) på Tangen, og då høver ho svært so godt som enkja etter Hans Jørgenson (1700-1760).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Terje for siste innlegg!

Det var vel TRE born fødde av Martha og Hans.  Eg trur forresten at alderen hennar er noko "overdriven" i 1763.  Eg har sett 1696 i manuskriptet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Rasmus is my sixth great grandpa!  Looking to find out where in the United States his granddaughter Gunhild, my 4th great grandma, went to live and where she is buried!  I am using Google Translate so having a hard time reading this information, but I am very glad to have stumbled upon it!  My email is amywellsmiller@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dear Amy!

Thank you very much for responding to this message of mine!

I am sorry to disappoint you; as far as I know, I am not related to the Rasmus Torkildson Styvi family.  I am writing about these older generations of the family since Rasmus and his wife for a while resided in Luster Co., Norway, for which County I am writing a series of County History Books.  However, I will send you in a personal message the e-mail addresses of two persons who may be able to help you further, one in Norway and one in Minnesota!

And, for all I now, someone else reading this forum may also be able to help you...!?

Good Luck to you in your continued research!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you so much for your reply!  I have so many questions and I can't make out very much of what is being said about Rasmus and his family!  Is there anyway to give me a paragraph about him and his family?  Where were he and his family members buried at?  Is there someplace to find old Norwegian maps that have the farm names so I can see where my family lived?  I have had help from several wonderful people, but I am always left with so many questions!  I hate to ask, but it is very overwhelming when you don't speak or read Norwegian and Google translate just makes everything sound strange! Thank you so much for answering me in English, I really do appreciate that.  I am very aware that you are doing me a favor!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider