Gå til innhold
Arkivverket

Jeg blir bedt om ny innlogging når jeg åpner et innlegg


Olaf Larsen
 Del

Recommended Posts

Jeg har aldri støtt på problemet før, men akkurat nå kan jeg ikke åpne en post eller svare i en tråd uten få beskjed om at jeg ikke er innlogget. Men det er jeg! Jeg måtte likevel logge meg inn på nytt for å kunne skrive dette innlegget.

 

Redigert tillegg:

Den lille grønne ruten som åpner øverst i skjermbildet når jeg krysser for *Følg dette emnet' vil ikke stoppe, fortsatte bare å blinke inntil jeg la til dette tillegget.

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det motsatte problem, Olaf: jeg har problemer med å logge meg ut!!

 

(Ved å skrive dette innlegget, har jeg påført meg flere dagers "kamp" om utlogging foran meg. Det er ganske irriterende....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Olaf og Else,

 

For at vi skal kunne hjelpe dere, trenger vi litt ytterligere informasjon.

 

Jeg lurer på hvilken nettleser dere bruker (Internet Explorer, Firefox osv) og hvilken versjon av denne. Samtidig lurer jeg på om dere haker av for "Husk meg" når dere logger dere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Firefox, men hvilken versjon det er, aner jeg ikke.  Ved pålogging kommer alltid haken i boksen "husk meg", men den sletter jeg hver gang før jeg logger inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Firefox, men hvilken versjon det er, aner jeg ikke.  Ved pålogging kommer alltid haken i boksen "husk meg", men den sletter jeg hver gang før jeg logger inn.

 

Og når du klikker på logg ut-knappen, lukker Firefox og deretter åpner nettleseren igjen og går til forumet er du fremdeles innlogget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hver gang, men det hender svært ofte, ja.

Det som er litt merkelig, er at det kan gå flere dager med "normal" prosedyre, før det plutselig kommer tilbake: "min profil - logg ut". i stedet for det normale: "Registrer deg - logg inn". I tillegg til alt dette, hender det også at fremmede navn dukker opp foran teksten "min profil", slik at det ser ut som om jeg er innlogget som en annen person! Jeg har testet dette et par ganger, og det er (heldigvis!) ikke slik at jeg kan bruke/misbruke andres identitet her - det var jeg redd for en stund, før jeg fikk sjekket det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel kanskje presisere at de tekstene jeg refererer til ("Registrer deg - Logg inn" og "Min profil - logg ut") finnes på forsiden til DA, oppe til høyre like over linjen hvor man velger finn kilde, bokhylla, debatt osv. Siden dette er startsiden min, så kommer altså den opp først hver gang jeg åpner nettleseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anette. Jeg bruker en gammel Firefox 12.0 i Linux. Jeg krysser automatisk av for 'Husk meg', men alle cookies og historie slettes når jeg lukker FF. Jeg logger meg ut og lukker FF mellom hvert nytt nettsted jeg besøker, så den er tom hver gang jeg logger meg inn et sted.

Dette er et problem jeg muligens har hatt før en gang, men ikke noe som dukker opp hver dag, heller ikke idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.