Marit Selland Skrevet Mars 17, 2015 Del Skrevet Mars 17, 2015 Hei. Hvor finner jeg borgerlig vielse fra Hurum, Buskerud 1943/44? Mvh Marit Selland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Statsarkivet i Kongsberg Skrevet Mars 18, 2015 Del Skrevet Mars 18, 2015 Til Marit Selland Borgerlige vigsler for Hurum kan du finne i vigselsprotokoller i arkivet til Lier, Røyken og Hurum sorenskriveri. Vigselsprotokollene som dekker 1943/44 er fritt tilgjengelig og du kan undersøke dem på lesesalen vår. Katalog over arkivet til Lier, Røyken og Hurum sorenskriveri finner du her: http://www.arkivportalen.no/side/arkiv/detaljer?arkivId=no-a1450-04000000000725 Vennlig hilsen Statsarkivet i Kongsberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marit Selland Skrevet Mars 18, 2015 Forfatter Del Skrevet Mars 18, 2015 Tusen takk for svar! Er det mulig å be dere om å finne vielsen, eller må jeg reise til Kongsberg? Mvh Marit Selland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Statsarkivet i Kongsberg Skrevet Mars 18, 2015 Del Skrevet Mars 18, 2015 Hvis du oppgir navn og også gjerne fødselsdato/år på de som viet seg, kan vi undersøke for deg i 1943/44. Vennlig hilsen Statsarkivet i Kongsberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marit Selland Skrevet Mars 18, 2015 Forfatter Del Skrevet Mars 18, 2015 Hei igjen. Her er navnene: Finn Otto Lerdal, f. 18 aug. 1920 i Oslo og Evelyn Signora (Frisk) Sundstrøm f. 20 mars 1923 i Tofte i Hurum. Mvh Marit Selland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Hjortland Skrevet Mars 18, 2015 Del Skrevet Mars 18, 2015 Fant denne på myheritage: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marit Selland Skrevet Mars 18, 2015 Forfatter Del Skrevet Mars 18, 2015 Hei. Dette er noe som er lagt ut på My Heritage etter at jeg trodde jeg hadde funnet en dato som kanskje kunne være vielsen. All info her er fra meg, men vielsen er jeg ikke sikker på. Det er derfor jeg prøver å finne ut når de giftet seg. Det er forøvrig mine foreldre det er snakk om. Mvh Marit Selland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Statsarkivet i Kongsberg Skrevet Mars 18, 2015 Del Skrevet Mars 18, 2015 Til Marit Selland Vi har undersøkt vigselsprotokoller i arkivet til Lier, Røyken og Hurum sorenskriveri for 1943 og 1944, men har ikke funnet dem innført der. Ser at du skriver at Finn Otto Lerdal kom fra Oslo. Vigselsprotokoller fra Oslo byfogd ligger tilgjengelig i Digitalarkivet: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_fylke=3&idx_kommune=Alle&idx_kilde=VIBO&idx_listetype=Alle&idx_periode=&idx_textsearch= Vennlig hilsen Statsarkivet i Kongsberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marit Selland Skrevet Mars 18, 2015 Forfatter Del Skrevet Mars 18, 2015 Jeg skal lete der en gang til, men jeg er blitt fortalt av en slektning at de ble borgerlig viet i Hurum. Takk for hjelpen så langt :rolleyes: Mvh Marit Selland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå