Gå til innhold
Arkivverket
Tore Svenning

Ministerialbok for Sandar 1809 borte?

Recommended Posts

Tore Svenning

Jeg brukt kirkeboken for Sandar 1789 - 1814 i lang tid, men i dag skulle jeg slå opp en begravelse fra 1809... og alt sammen er søkk vekk, bortsett fra et par-tre år i begynnelsen av perioden.

Fylke:
Vestfold
Prestegjeld/sokn eller embete:
Sandar

Kirkeboktype:
Ministerialbok
Nummer (arkivreferanse):
3
Periode:
1789 - 1814
Oppbevaringssted:
Statsarkivet i Kongsberg

Antall skannede sider/bilder: 40

(http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=8225)

Med vennlig hilsen

Tore Svennning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Jeg brukt kirkeboken for Sandar 1789 - 1814 i lang tid, men i dag skulle jeg slå opp en begravelse fra 1809... og alt sammen er søkk vekk, bortsett fra et par-tre år i begynnelsen av perioden.

Jeg kan på stående fot ikke si sikkert hva som har skjedd (en mulig forklaring er at noen i vanvare har slettet deler av indekseringstabellen), men i det nye visningsprogrammet er det ingen mangler. En god anledning til å prøve funksjonene der!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore Svenning

Jeg kan på stående fot ikke si sikkert hva som har skjedd (en mulig forklaring er at noen i vanvare har slettet deler av indekseringstabellen), men i det nye visningsprogrammet er det ingen mangler. En god anledning til å prøve funksjonene der!

Mange takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Mistanken om sletting i indekseringstabellen er dessverre bekreftet. Det fikk konsekvenser for visninga i det gamle visningsprogrammet f.o.m. onsdag 25. mars. Vi har selvsagt backup og kan gjenopprette de manglende 191 postene i indekseringstabellen. Takk for at du varslet oss!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.