Gå til innhold
Arkivverket
Gunnar Sigdestad

Ancestry.com

Recommended Posts

Gunnar Sigdestad

Kva har skjedd med www.ancestry.com? Eg har hatt abonnement i åresvis, og då eg skulle logge meg på i går, skifta det over til svensk etter nokre sekund. Ikkje berre svensk språk, men linkar til svenske arkiv, etc.
Eg jobbar primært med familie i USA og Canada, og vil ha ancestry slik det var før!

Har andre her erfaring med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kurt Østbye

Fordelen nå er at vi kan begrense søkene til bestemte land, uten å måtte abonnere på andre dataleverandører. Du kan begrense dine søke til United States eller Canada, og da blir det akkurat som det var tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif B. Mathiesen

Jeg hadde samme problemet og tok kontakt med Ancestery.

 

Her er svaret.

Tack för att du kontaktat oss på Ancestry angående att du blir dirigerad till den Svenska hemsidan.
 
Du kan komma åt alla Amerikanska register genom att använda dig av vårt kortregister. Detta ger dig en översikt kring vilka samlingar vi har, både i Sverige och utomlands. Du hittar detta genom att hålla muspekaren över fliken "Sök" i början på sidan. Nu kommer olika alternativ fram, längst ner står det "Ancestrys kortregister". Vänligen klicka här.
Till höger kommer du nu att se alla samlingar vi har. Till vänster finns olika alternativ för att söka fram vilka dokument vi har. Här ska man även bocka ur där det står "Endast dokument från Sverige". Du kan sedan välja att filtrera per samling, plats och datum (här kan man hitta Amerikanska folkräkningar bland annat).

 
Men självklart ska du själv få välja vilken hemsida du föredrar att gå till.
 
Om du följer stegen i artikeln nedan så ska detta lösa problemet:
 
 
Du ska sedan kunna gå till www.ancestry.com och logga in där istället.  
Om det finns något ytterligare som vi kan hjälpa dig med kontakta oss gärna. Du kan nå oss på telefonnummer 020-0910203, vardagar mellan 09.00-17.30.
Detta är ett kostnadsfritt nummer.
 
Med vänliga hälsningar,
 
Isabel
Kundtjänst
Ancestry
 
 
Når du har slettet cookies logger du deg inn på den amerikanske siden. Da popper det opp ett spørsmål om du vil  til svensk side eller ei.
 
 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Det stemmer at ein må slette informasjonskapslar/cookies i nettlesaren for å få opp att boksen som spør om ein VERKELEG ynskjer å gå til ancestry.com. Når ein får opp boksen må ein svare innan 10 sekundar for ikkje å få same problemet på nytt. Dette er irriterande, men er vel noko som brukarane må finne seg i.

Endret av Torbjørn Igelkjøn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Andersen

Har aldri hatt dette problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten Aasberg

Helt nederst i høyre hjørne på ancestry sine ulike hjemmesider finnes det en pop-up meny der du selv kan velge hvilken side du ønsker å besøke.

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.