Gå til innhold
Arkivverket
Siri Sæther

"Nobel herreekvipering" i Oslo 1930-åra, Dresshuset Nobel i Trondheim i 1920-åra

Recommended Posts

Siri Sæther

Jeg er på jakt etter opplysninger om "Nobel herreekvipering" og Dresshuset Nobel i Trondheim. Hovedsaklig for å finne ut mer om kjøpmann Ivar Johannessen som skal ha drevet disse butikkene.

Det jeg vet:

Ivar var født på plassen Åsen i Verdal i 24.mars 1875. Han døde i Oslo 16.januar 1954. Gravlagt ved Stiklestad kirke 26.januar 1954.

Ivar var ugift.

1923: Ivar bodde på Voldsminde i Trondheim. (i følge skiftet etter foreldrene)

1925: bodde i Elgesæter gate 27 i Trondheim. Oppført som handelsbetjent. ugift.

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01063300010970

"Nobel herreekvipering" finner jeg igjen i adressebøker for Oslo i årene 1934-1941. Har ingen link til Ivar på denne bortsett fra at jeg har blitt fortalt at han startet opp forretning i Oslo med samme navn som den han hadde i Trondheim. Finner ikke Ivar i adressebøkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Kan være lurt å legge ved lenker hvis du har lagt inn samme spørsmål flere steder,slik at man unngår dobbeltarbeid for de som prøver å hjelpe. :-)

Endret av Ann-Mary Engum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siri Sæther

Kan være lurt å legge ved lenker hvis du har lagt inn samme spørsmål flere steder,slik at man unngår dobbeltarbeid for de som prøver å hjelpe. :-)

Takk for tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.