Gå til innhold
Arkivverket
Lene Benedicte Lauritzen

Oversikt over veiarbeidere?

Recommended Posts

Lene Benedicte Lauritzen

Finnes det en oversikt over veiarbeidere hvor man kan få lagt inn flere opplysninger ettersom man finner dem?

Med den omflakkende tilværelsen de levde er det ikke helt enkelt å finne igjen folk, så det hadde vært kjekt med en oversikt spesifikt over veiarbeidere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian Høiset

Finnes det en oversikt over veiarbeidere hvor man kan få lagt inn flere opplysninger ettersom man finner dem?

Med den omflakkende tilværelsen de levde er det ikke helt enkelt å finne igjen folk, så det hadde vært kjekt med en oversikt spesifikt over veiarbeidere.

Det tror jeg neppe finnes. Jeg sliter med datters oldefar, som bygde Sørlandsbanen. Det er veldig tidkrevende å finne fødslene, all den tid de flyttet seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solfrid T Henriksen

Vet ikke om noen register. Men Ingomar Petter Lindegaard skrev en bok som het "den siste rallar" . Om den omhandler veiarbeider eller bare arbeid ved jernbanen vet jeg ikke. Her er annen informasjon:

http://www.vestagdermuseet.no/wp-content/uploads/2013/06/Alkohol-Vestagdermuseet-2010.pdf

Endret av Solfrid T Henriksen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene Benedicte Lauritzen

Vet ikke om noen register. Men Ingomar Petter Lindegaard skrev en bok som het "den siste rallar" . Om den omhandler veiarbeider eller bare arbeid ved jernbanen vet jeg ikke. Her er annen informasjon:

http://www.vestagdermuseet.no/wp-content/uploads/2013/06/Alkohol-Vestagdermuseet-2010.pdf

Takk for interessant info!  Jeg skal lese om "forfyllede rallarer" :)

Det tror jeg neppe finnes. Jeg sliter med datters oldefar, som bygde Sørlandsbanen. Det er veldig tidkrevende å finne fødslene, all den tid de flyttet seg.

Ja, det er ikke lett, så det hadde vært supert om det fantes en oversikt eller om noen vil lage det.  Jeg må litt beskjemmet si at jeg ikke har kunnskapen til å gjøre det selv.

Ville ikke dette vært noe for Dis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Det skulle ikke være noe problem å opprette en liste på Slektshistoriewiki og lage lenker til vegarbeidene etterhvert som man kommer over dem i kirkebøkene og andre kilder.

Men listen kan bli lang, jf søket jeg nettopp gjorde på Digitalarkivet.

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olav Bonesmo

Foreslår en kontakt mot Norsk Veimuseum på Lillehammer.

Kan tenkes at de sitter med en del oppgaver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene Benedicte Lauritzen

Det skulle ikke være noe problem å opprette en liste på Slektshistoriewiki og lage lenker til vegarbeidene etterhvert som man kommer over dem i kirkebøkene og andre kilder.

Men listen kan bli lang, jf søket jeg nettopp gjorde på Digitalarkivet.

DTH

Du har nok rett i at det kan bli en liste lang som et vondt år, Dag.  Men det vil vel uansett være mange som ikke kommer med.  Takk for god idé!

Foreslår en kontakt mot Norsk Veimuseum på Lillehammer.

Kan tenkes at de sitter med en del oppgaver.

Takk for tipset, Olav, det er vel verdt å prøve!  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.