Gå til innhold
Arkivverket
Bjørn A Løkken

Leter etter detaljer / kontrakter / tinglysning / grunnbok opplysninger ol. ad . min oldefar sitt kjøp av 2 hoteller på Lillehammer

Recommended Posts

Bjørn A Løkken

Hei , håper noen kan hjelpe meg med følgende :

Min oldefar Christen ( Christiansen ) Brynisveen fra Romedal i Stange på Hedmark begynte sin " hotell karriere " på Lille hammer ca. 1918 / 19 / 20 da han kjøpte Hotel / pensjonatet Rosenlund på Lillehammer . Hotel Rosenlund ble avertert til salgs i 1919 i en avisannonse , om det var oldefar som kjøpe eller solgte Rosenlund da det vet jeg ikke . Han ble etter noen år's drift meget lei av Rosenlund . Dette mye pga . fulle og kranglete fåberginger . ( forstår han godt der )

Etter salget av Rosenlund som han forøvrig tapte penger på , så kastet han sine øyne på hotel Ormvold på Lillehammer , Ormvold lå i gamlevegen ved lilletorvet . Når han kjøpte og solgte Ormvold det vet jeg heller ikke . Ormvold skiftet senere navn til Hotel Britannia , når det vet jeg ikke .

Er det noen på forumet som kan forsøke å hjelpe meg med å finne all slags detaljer som kjøpe og salgskontrakter evt. fra tinglysning , grunnbøker og hva det måtte være . ALL informasjon rundt disse transaksjoner er av største interesse .

Da intensjonen er å bruke den skrevne informasonen rundt disse hotell transaksjoner så trenger jeg også linker til det som dere måtte finne på nettet .

Jeg trenger også hjelp til  transkribering av informasjonen , store forventinger ja , men så viktig for meg å avdekke oldefar sine transaksjoner rundt disse 2 hotellene på Lillehammer . Han var en kremmer og en luring .

Med vennlig hilsen Bjørn Andreas Løkken

Endret av Bjørn A Løkken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingri Ahlsen

Vet ikke om dette kan hjelpe deg, men:  På Facebook-gruppen "Lillehammer er byen vår" er det lagt inn et bilde fra Lilletorget som også viser "Britannia" .  Det ser ut til å være tatt under krigen, det er en gruppe soldater på bildet (anatagelig tyske).  Altså ca 1940-45.

post-817-0-64747100-1430582158_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingri Ahlsen

Vet du forresten hvor lenge oldefaren din eide Ormvold/Britannia?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn A Løkken

Vet du forresten hvor lenge oldefaren din eide Ormvold/Britannia?

Hei Ingri , det vet jeg desverre ikke , men visst jeg skal tippe fra ca. 1922 og frem til ca. 30 tallet

Endret av Bjørn A Løkken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.