Gå til innhold
Arkivverket

Tyding - eller heller Tolking - av kyrkjebok for Gloppen 1755


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

I skiftet etter Josef Hansson Hestenes i mai 1760 er den 4 år gamle dottera Kristi nemnd. Det burde gje eit fødselsår rundtom 1756. På den tida er det mykje slurv i kyrkjebokføringa i Gloppen, men litt nedanfor midten av fyrste spalte på høgre side finn vi pigebarnet Kristi, døypt. Etter mitt syn burde dette skje i desember 1754, slik det er framstilt.

 

Så går vi til venstre side, fyrste spalte, litt ovanfor midten, der er den 8 dagar gamle Kristi Josefsdtr Hestenes gravfesta - eg er ikkje så god i desse gamle datoane, men året bør vere 1755.

 

Noko ny Kristi i 1756 finn eg ikkje.

 

Slik eg ser det, har vi altså ei Kristi Josefsdtr døypt i des 1754, død 8 dg gammal og gravfesta ein gong på nyåret 1755. Deretter har Josef fått ei ny Kristi, som presten har gløymt å føre inn.

 

Men som sagt, kyrkjebøkene desse åra er prega av eit underleg system - eller mangel på system; m.a finn eg eit barn som ser ut til å vere døypt i 1756, men som er nemnd i skiftet etter faren i 1755.

 

Synspunkt?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dominic. qvasimodogenit. (i 1755 var dette 6. april) ble Christi Josephsdotter Hestenæs gravfestet, 8 dager gammel.

Jeg skjønner ikke helt hvordan hun kan ha blitt døpt 20. desember samme år (slik det ser ut som), med mindre dåpsdatoen var i kirkeåret 1754, men innført under kalenderåret 1755?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være slik at Kristi, gravfestet 06.04.1755, ikke rakk å bli døpt i kirken. Dødstidspunktet er ikke oppgitt. Det kan derfor ha skjedd tidligere på året.

 

Dersom vi følger kronologien i kirkeboka, er neste Kristi døpt desember 1755 og kan følgelig være identisk med hun som nevnes i skiftet.

 

Å få to barn med så kort mellomrom er på grensen til det mulige, avhengig av når nr 1 ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for nytt innspel. Nei, det er ikkje så godt å bli klok på dette systemet, eller mangelen på system - stundom lurer eg på om han har tømt lommane sine for lappar eit par gonger i året ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.