Gå til innhold
Arkivverket
haugland

Figenschou, Lars - Tanzania

Recommended Posts

haugland

I boken "White Hunters: The golden age of African Safaris" av Brian Herne omtales en kjent"White Hunter", Lars Figenschou. Denne mannen var godt kjent blant de øvrige personligheter innen bransjen, på hans farm ble senere den kjente TV serien "Daktari" og flere andre serier fra Afrika spilt inn ! Han hadde blant annet en sønn, som også ble døpt Lars. Denne sønnen var f 9. Juni 1933 i Arusha, Tanzania og døde 11 Nov 1999. Sistnevnte hadde en sønn som ble døpt Carl Olaf og en datter som het Daphne. Jeg mener at Carl Olaf bor i Portugal, mens Daphne bor i Nairobi, Kenya.

Det som jeg ofte har lurt på er: Var denne Lars Figenschou fra Norge, TRom/TRomsø ? Hvis Ja, så er det rart at en ikke har hørt om denne mannen, som b l a jaktet med Ernest Hemmingway og Bror Blixen m fl.

Jeg ville tro at med disse fornavn Lars og Carl Olaf så er sansynligheten stor for at dette var en norsk mann, kjenner noen til denne el disse personene ?

Mvh

Jan-Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
haugland

Takk for det Frank ! Dette er nok rette fam!

Jan-Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.