Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Halvor Kittilsen, Bamble Telemark

Recommended Posts

Halvor Kittilsen var så vidt jeg vet fra Lunde i Telemark. Han ble døpt den 11. oktober 1778. Han var sønn av Kittil Hellestad. Den 27. oktober i 1815 ble han gift med Marthe Eliasdatter Rogn, født 1790. De ble gift i Bamble Kirke. Jeg vet at familien bodde på gården Skjeldbred i Bamble. Denne ble overtatt av sønnen Kittil i 1869. Når døde Halvor? Hva het moren til Halvor?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/196740-halvor-kittilsen-bamble-telemark/
Del på andre sider

Halvor Kittilsen var så vidt jeg vet fra Lunde i Telemark. Han ble døpt den 11. oktober 1778. Han var sønn av Kittil Hellestad. Den 27. oktober i 1815 ble han gift med Marthe Eliasdatter Rogn, født 1790. De ble gift i Bamble Kirke. Jeg vet at familien bodde på gården Skjeldbred i Bamble. Denne ble overtatt av sønnen Kittil i 1869. Når døde Halvor? Hva het moren til Halvor?

Hei

Det er vel han som er nevnt her hos Buverud, og da er moren Ragnild Halvorsdtr.:

http://www.holla-og-lundeslekt.org/slekt/showIndividual.do?IId=51904

mvh

Ragnar Halvorsen

Endret av Ragnar Halvorsen
  • 5 måneder senere...

Hallo Monica,

Forgive me for writing in English. Halvor Kittilsen is my 4x Great-Grandfather. I am descended from his son, Jens Michel (1822), who emigrated to Wisconsin in 1846 and died in 1888. Are you related to this person? My e-mail is: jmbrink81@gmail.com 

Thank you! 

Hallo Monica,

Forgive me for writing in English. Halvor Kittilsen is my 4x Great-Grandfather. I am descended from his son, Jens Michel (1822), who emigrated to Wisconsin in 1846 and died in 1888. Are you related to this person? My e-mail is: jmbrink81@gmail.com 

Thank you! 

Hi.

Yes I am. You can write in English. I don't mind. I'll send you an e-mail

Monica

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.