Gå til innhold
Arkivverket

Etterkommere av Ole Johan Ohlaug, også stavet Johan Ohlaug eller Johan Ohlaug Olsen fra Stjørdal (18.06 /18. 07.1834 - 24.06.1926)


Anniken Pedersen Myhre
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etterkommere av Ole Johan Ohlaug fra Stjørdal. Jeg har funnet andre stavemåter også av hans navn Johan Ohlaug / Johan Ohlaug Olsen (18.06 / 18.07. 1834 - 24.06.1926).

 

Oles andre kone, Anne Jakobsdatter/Jacobsdatter Ohlaug fra Otta var søsteren til min olderfar (Syvert Jakobsen/Jacobsdatter Bakken).

 

Oles første kone het Sara Johnsdatter født 1833 in Auran, Skatval, Nord Trøndelag. Jeg har også sett andre måter fornavnet hennes ble stavet.  

 

Oles far het Ole Johansen Ohlaug f. 1787 i Værnes, Nord-Trøndelag. Oles mor het Ane/Anna Olsdatter Hagen f. 1797 i Værnes, Nord-Trøndelag.

Tidligere, så har jeg skrevet til DIS Norge og lagt inn en tråd.

 

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=129955

 

 Men jeg håper på å kunne finne ut enda mere.

All hjelp mottas med hjertelig takk. :)

 

Anniken Pedersen Myhre

 

 

 

Endret av Anniken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "sakser" dette fra tema ditt på DIS-Norges slektsforum"

 

 

 


Ole Johan Ohlaug sin første kone var Sarah Johnsdatter født 1833 i Auran Skatval Nord Trøndelag fylke. Sammen hadde de to følgende barn,

Ole Andreas Olsen, født 3. sept. 1858

Johan Martin Olsen født 1860

Olaf Olsen født 11. feb. 1866, død 1874

Johan Marius Olsen født 5. jan. 1869.


Ole Johan Ohlaugs ekteskap med Anne Jacobsdatter Bakken gav følgende barn.

Sofie Ohlaug, født 12. Juni 1882 Værnes.

Thora Ovelie Ohlaug født 13. Februar 1884 Værnes, død 12.April 1952, Værnes.

Johan Odlaug, født 134. Januar 1890 Værnes, døde 20 Mars 1933 Værnes. Han var gift med Valborg Rasmussen.

Dina Ohlaug (gift Moxnes) født 6 Juni 1894 på Værnes døde 8 Des 1995."

Anna Ohlaug født 22.Januar 1886 Værnes.

 

Hvilke av disse personene har du allerede opplysninger om, og hvem av dem er det mest aktuelt for deg å vite noe om?

 

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grethe Flood:

 

Tusen takk! Jeg er interessert i dem alle, men i prosessen med å finne ut om de, så har jeg møtt på en vegg så jeg kommer ikke videre. Derfor håper jeg på hjelp her inne. :-)

 

Endret av Anniken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carsten Schanche:

 

Tusen takk! :-) Jo det er sønnen til Johan Ohlaug Sr. Har skrevet han opp i mitt slektstre sammen med hans kone og barn. Har lett etter deres etterkommere, men det ser ut til at både navnet Ohlaug og Odlaug er utdødd i Norge. Min mann sier at han har lest det et sted. Og at de har endret etternavnene sine til Olsen.

Endret av Anniken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet i kontakt med 2 av Johan Marius Ohlaug født 5. jan.1869 sine oldebarn på Facebook. Hyggelige folk! Siden Johan Marius Ohlaugs sønn Josepn Raymond Ohlaug døde i 1964 da hans sønn igjen bare var 20 år, og moren hadde giftet seg på nytt, hadde all informasjon om slekten i Norge blitt borte, og de greier ikke å få forbindelse med sin Norske slekt. De sier at de kjenner til Ohlaug i USA, men ikke i Norge.

 

Grethe Flood:

 

Johan Marius Ohlaug født 5. jan.1869 hadde jeg tidligere stavet Olsen istedet for Ohlaug til etternavn. Grunnen er at Johan Ohlaug Sr. hadde også brukt Ole til fornavn i tillegg til Johan, som gir grunlag for å også bruke etternavnet Olsen. :-)

 

 

 

Endret av Anniken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.