Gå til innhold
Arkivverket
Roger Andre Midtun

Bygdebøker på nett

Recommended Posts

Roger Andre Midtun

Heisann. Har tidligere kommet inn på de digitaliserte bygdebøkene på nett, men etter en nyinstallering på PCen får jeg opp den røde varselen om copyright og alt men kommer ikke inn på selve boken.

Noen som har hatt samme problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Remi

Hvor er det de digitaliserte bygdebøkene ligger på nettet, som du prøver å komme inn på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Regner med at Midtun tenker på de digitaliserte bøkene på Bokhylla.no. Så det var en på FB/Slektshjørnet som skrev om tilsvarende problem her forleden.

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niels Hegge

Kan det være att IP adressen har blitt endret ved nyinstallasjonen og ikke lengre ses som norsk? Vi utenfor landet har jo alltid dette "problemet".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Vedkommende på FB/Slektshjørnet løste problemet slik:

Fortsatt usikker på hva det egentlige problemet er/var, men løste det ved å installere en språkapp som tvinger nettleserne til å være 'norske' og så logget inn som bruker. Nå virker alt igjen.

Slektshjørnet er en lukket gruppe, så jeg nevner ikke navn, men han fikk akkurat samme copyright-meldinger som herværende trådstarter melder om.

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roger Andre Midtun

Ja det var bokhylla.no jeg tenkkte på. Fikk svar i fra NB de sa det var en litt ustabil tjeneste for tiden og de jobbet med saken. Fikk ihvertfall åpnet Førde bygdebok i går men ikke nå lengre. Får heller sitte bygdebøkene på pause og jobbe med andre grener mens jeg venter.

Har norsk IP, lurte lenge på om det var det som var problemet men det var det ikke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

I skrivande stund lar begge bygdebøkene seg opne hos meg. Elles hadde eg tidlegare store problem med Nasjonalbiblioteket, men det kom seg då eg skifta ut Windows XP-PCen med ein med Windows 8.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.