Gå til innhold
Arkivverket
Gjest

Fødested Nicoline Marie?

Recommended Posts

Gjest

Hei,

jeg klarer ikke helt tyde hvor Nicoline Marie er født. Ekteskap nr.2 1861 mellom Nicolai Tangen og Nicoline Marie Eddie. Slekten hennes kom fra Scottland slik at det kan være Halifax eller lignende.

Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Byen i Levanger, Ministerialbok nr. 720A02 /1 (1855-1863), Ekteviede 1861, side 125.
Permanent sidelenke:
Permanent bildelenke:

På forhånd tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Espen Tjernshaugen

Står det ikke Halsan da? - Det er Halsan i Levanger og Halsan i Vefsn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Tusen takk for hjelp Espen. Når man blir "overbevist" om noe så er det vanskelig å snu. Det var ikke så rart jeg ikke fant henne født i 1837 (som var oppgitt i familiedokumenter) heller da 1841 var det riktige året.

Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Byen i Levanger, Ministerialbok nr. 720A01 (1836-1855), Fødte og døpte 1841, side 37.
Permanent sidelenke:
Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bente Brunell

Hei,

jeg klarer ikke helt tyde hvor Nicoline Marie er født. Ekteskap nr.2 1861 mellom Nicolai Tangen og Nicoline Marie Eddie. Slekten hennes kom fra Scottland slik at det kan være Halifax eller lignende.

Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Byen i Levanger, Ministerialbok nr. 720A02 /1 (1855-1863), Ekteviede 1861, side 125.

Permanent sidelenke:

Permanent bildelenke:

På forhånd tusen takk!

Hei,

hvis du ser på ekteskap nr 3 på samme side kan det se ut som søster Christine gifter seg 14 dager senere! Og dermed blir ikke opplysninger om fødselsår 1837 så galt, ettersom søster er 23 år i 1860...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive