Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

Anna Pedersdotter Ehrie (Skogen) - fødd i Lærdal 1833 og konfirmert Lærdal 1847 - kvar vart det av ho?

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Anna Pedersdotter Ehrie, fødd i Lærdal 13.2.1833 som yngste barn av gardbrukar Peder Lasseson på Ehrie (1792-1844) og kona Eli Hermundsdotter frå Øvrebø i Hafslo (1798-1835), vart konfirmert i Lærdal i 1847 (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2000&idx_id=2000&uid=ny&idx_side=-4).

 

Bygdeboki for Lærdal, band III, s. 404 meiner at Anna gifte seg med ein husmann Ole Pederson på Haugane under Kvamme nedre i Borgund sokn, Lærdal og utvandra med han til Amerika i 1865.  Vigsli til Ole Pederson og Anna Pedersdotter frå 29.5.1859 syner at dette er ei onnor Anna (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8404&idx_id=8404&uid=ny&idx_side=-20)!

 

Kvar vart det so av Anna Pedersdotter Ehri??

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe og Ann-Mary for spennande og utfordrande innlegg!

 

Den Anna Pedersdotter Eri som i 1865 tente i Bergen, er nok "vår" Anna, sjølv om alderen ikkje stemmer heilt...

 

Ho frå FT1875 er eg mindre sikker på....  Det er eit stykke frå Ehri til Lærdalsøyri...

 

Eg ser ho ikkje i FT1885, men her er ho i 1891 i Bergen: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=berg1891&gardpostnr=54699&merk=54699#ovre

 

Kvar vart ho so av etter 1891??

 

Eg takkar på ny for alle gode tips!

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

???

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/51/pc00000000052603

http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=bgfatt275&sideid=256&storleik=125

 

I f.t.1891 står det vel at Anne Pedersdatter Eri er delvis fattigunderstøttet, men jeg er ikke garantert at vi her i fattigmanntallet har med samme dame å gjøre, siden farsnavnet avviker

 

???

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/51/pc00000000060552 

http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=bgfatt277&sideid=6&storleik=125

http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=bgfatt277&sideid=7&storleik=125

 

Nr. 19 - Elen Pauline 

Bergen fylke, Fødselsstiftelsen, Ministerialbok nr. A 1 (1863-1883), Fødte og døpte kvinner 1864, side 177. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7144&idx_id=7144&uid=ny&idx_side=-142
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061122030451.jpg

 

Nr. 42 - Elen Pauline

Bergen fylke, Fødselsstiftelsen, Overlegen, Ministerialbok nr. A 1 (1863-1883), Fødte og døpte 1864, side 12. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2010&idx_id=2010&uid=ny&idx_side=-13
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050815040428.jpg

 

Nr. 24

Bergen fylke, Domkirken, Ministerialbok nr. C 4 (1864-1879), Konfirmerte kvinner 1879, side 236. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8331&idx_id=8331&idx_listetype=kf&idx_kjonn=k&uid=ny&idx_side=-109
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070228650419.jpg

 

???

http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/vi/person/pv00000000699611

 

Jeg er ikke garantert at dette er din Anne og hennes datter....!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for kjempeflotte opplysningar!

 

Etter mitt syn er det ingen tvil om at Elen Pauline Johannessen er dotter av "vår" Anna Pedersdotter Eri, men framleis synest det vera eit "mysterium" kvar det vart av Anna til sist?

 

Under leitingi etter dødsfallet hennar kom eg forrersten over eit anna spennande dødsfall i Bergen, nemlig eldste søsteri hennar:

 

~~~~~

 

Kari Pedersdotter Eri, fødd i Lærdal 13.6.1821.  Ho var gift i Lærdal med Ingebrigt Knutson, men han vart borte kring 1851, og det er ikkje noko å sjå til Kari i FT1865!

 

Eg har heile tidi trudd ho døydde i Fortun på Lærdalsøyri i 1871, men det må vera ei onnor, for i Nykyrkja i Bergen finn me:

 

* Karen Pedersdotter Eri, f. i Lærdal 1821, arbeidsmand Ingebrigtsens enke på Klosteret 15, døydde 20.8.1897(http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7156&idx_id=7156&uid=ny&idx_side=-172).  Dødsmeldingi har ikkje noko meir å by på (http://arkivverket.no/URN:sk_read/27888/198/).

 

Og her er Karen Ingebrigtsen i FT1885: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053295024853

 

Men kvar kan denne Kari/Karen ha vore i 1865 og 1875??

 

Ingebrigt og Kari/Karen hadde visstnok berre to born som voks opp:

 

* Elen Ingebrigtsdotter, fødd i Lærdal 25.7.1847 (konfirmert i Lærdal 1864 som adoptert Elen Thee: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2000&idx_id=2000&uid=ny&idx_side=-103)

 

* Ingebrigt Ingebrigtson, fødd i Bergen 23.12.1850 (konfirmert Lærdal 1865: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8406&idx_id=8406&uid=ny&idx_side=-8  - kan henda tenestedreng Lærdal 1865: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038258004176)

 

~~~~~

 

Dette var eit aldri so lite "sidesprang", men kan kanskje forklara kvifor Anna flytte til Bergen!?

 

Eg takkar på ny for strålande innsats og vonar at det let seg gjera finna ut:

 

** Kvar det vart av Anna Pedersdotter Eri etter 1891?

 

** Kvar Kari Pedersdotter kan ha butt mellom 1851 i Lærdal og 1885 i Bergen!?

Endret av Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Enda et lite sidesprang: Hadde Kari og Anne en bror som Ingebrigt? Finner en Ingebrigt Pedersen Ehri som døde på St. Jørgens hospital i Bergen i 1847:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/20/pc00000000198936

 

Bergen fylke, St. Jørgens hospital, Ministerialbok nr. A 4 (1844-1863), Døde og begravede menn 1847, side 178. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8366&idx_id=8366&uid=ny&idx_side=-182
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070301690605.jpg

 

 

Her finner jeg en Kari Pedersdatter Eri i registeret til Hjemstavsprotokollene for Bergen - med det har du vel kanskje fra før? Skriften er ikke den enkleste, men det ser ut som Kari har vært både her og der og tatt tjeneste...?? Så har hun ligget på sykehus og det er vel derfor fattigvesenet har vært inne i bildet, for å dekke utgiftene?

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/237/pc00000000030562 

 

http://da3.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=hjst5&sideid=330&storleik=125

 

http://da3.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=hjst5&sideid=331&storleik=125

 

http://da3.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=hjst5&sideid=332&storleik=125

 

 

Endret av Grethe Flood

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Her er lenken til f.t. 1865 med tjenestedrengen Ingebrigt Ingebrigtsen:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038258004176

 

Dette har du vel også fra før, men folketellingen 1910 for Bergen finner jeg en Ingebrigt Ingebrigtsen, født 27.12.1850, Lærdal, postekspeditør, gift og med tre døtre. "Paa Reise i Midthordland som Postexpeditør med Dps. Solstrand".

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036708036002

Endret av Grethe Flood

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Hvis det nå stemmer at den Ingebrigt jeg har funnet i 1910, er sønnen til Karen Pedersdatter Eri, så er det kanskje Karen som dukker opp her i f.t. 1891 i Bergen - med etternavn Ingebrigts. Enke, født 1821 i Lærdal i Sogn og "Underholdt af sin Søn Postasistent Bergens Posthus".

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01052994025122

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Her dukker Ella Thee opp som ugift pensjonist i den kommunale folketellingen 1923 for Kristiania:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01063298025444

 

Her er hun i Kristiania i 1900:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01037045140432

 

Og her i 1910:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036392047330

 

Ella innført i adresseboka for Oslo 1927 med adresse Holbergsgate 19, det samme i 1929, men i 1933 er hun ikke i adresseboka (de skannede adressebøkene). 

 

Ella Thee døde 16.01.1932 på Lovisenberg sykehus:

Oslo skifterett (1931-1931), Avdeling I, Dødsfallsprotokoll B 17, side 103: - se nr. 85:

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090514330363.jpg

 

 

Det viser seg at en av døtrene til postfullmektig Ingebrigt Ingebrigtsen er oppkalt etter sin tante: Ella Thee Ingebrigtsen, f. 1890:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01052994008605

 

 

Endret av Grethe Flood

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Lille Anne, datter av Elen Pauline og Albert, ser ut til å være død før dåpen ble stadfestet:

 

Bergen fylke, Domkirken ministerialbok 1888-1903, fødte og døpte 1903, side 282:

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060621080580.jpg

 

Men jeg regner med at hun er oppkalt etter sin mormor...?? 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars Johannessen

Her er hjemstavnsprotokoll for en Anne Pederstdr. Æri fra 1864. Det er noe avvik på alderen og farens patronym. Det fremgår her at hun var oppfostret på Lærdalsøren, hos Peder Ingebrigtsen. Hun flyttet første gang til Bergen i 1852.

http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=hjst4&sideid=126&storleik=150

 

Er usikker på om dette er den samme som du søker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Står det ikke noe om fødselsstiftelsen på slutten hjemstavnsforhøret? Kanskje vi har med to Anna å gjøre..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars Johannessen

I protokollen i #14 er det nevnt at hun en periode bodde hos søsteren Unni, som var gift med Ole Jakobsen. Ved deres giftermål er hennes far oppgitt som Peder Lassesen. Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Lærdal, Ministerialbok nr. A 15 (1853-1877), Ekteviede 1858, side 16.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8407&idx_id=8407&idx_listetype=vi&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-11
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070305680059.jpg

Farens navn i hjemstavnsprotokollen må da være feiltolket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe, Ann-Mary og Lars J. for mange spennande og utfordrande innlegg!  Eg er imponert!

 

Desse heimstavnsrapportane er verkeleg interessante.  Me får ei svært so detaljert framstiling av livi til både Kari (Karen) og Anna!

 

* Kari var gift med denne "gråsteinsmurar" Ingebrigt Knutson på Lærdalsøyri.  At han forsdvann, visste eg, men ikkje under kva omstende!  Han sa han ville på sildefiske og fór heimefrå i april 1850, men han vart sidan rekna som avliden då dei ikkje høyrde gjete han på so mange år!  Eg vil forresten leggja ut eit eige tema om denne forsvinningi...  Kven veit...?  Rapporten nemner òg at ho på eigi hand fostra opp dei to borni som levde att etter ekteskapet hennar.

 

* Anna vart aldri gift, og at heimstavnsrapporten gjeld "vår" Anna, kjem fram av at ho ei tid hadde butt på Lærdalsøyri hjå søsteri Unni som i 1858 gifte seg med Ole Jacobson!  Og ho var jo innom Fødselsstiftingi i 1864 for å føda dotteri Elen Pauline.

 

* Ingebrigt Pederson var forresten ein annan bror, men han har eg ikkje spørt om, for han døydde ugift og spedalsk i 1847.

 

Forutan lagnaden til Ingebrigt Knutson "på sildefiske" manglar me elles no berre:

 

** Dato og stad for dødsfallet til Anna Pedersdotter Eri, i fattigprotkollane frå Bergen frå 1890-åri omskrivi som Anna Andersdotter Eri?  Kan ha ha vore "bortsett" ein eller annan stad "på strilelandet" utanfor Bergen?  Eg kan ikkje sjå at ho levde korkje i 1900 eller 1910, so truleg døydde ho på 1890-talet...?

 

Eg takkar på ny for kjempeflott innsats om denne huslyden so langt!

 

Redigert:  Etter at eg la inn denne posten, ser eg at Lars J. ogso har oppdaga Unni Pedersdotter og skyldskapen mellom dei...

Endret av Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

I fattigprotokollen kan de se ut som det er to datoer i kolonnen for når understøttelsen ble påbegynt:

 

01.10.1891

01.01.1895

 

Det betyr - etter hva jeg kan skjønne - at hun fremdeles var i live så seint som i januar 1895. 

Endret av Grethe Flood

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for nytt interessant innlegg!

 

Kanskje er det fattigprotokollane som lyt hjelpa oss vidare?  Denne protokollen går vel ikkje lenger fram enn til 1895, men kva so med seinare protokollar?  Er dei kan henda hjå Byarkivet i Bergen?  Eg meiner å hugsa frå ei anna sak at me laut dit for å leita vidare...?

 

Eg takkar på ny for alle nye tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.