Jump to content
Arkivverket
Gerd Eli Hoel

Markegang

Recommended Posts

Gerd Eli Hoel

Hei, jeg skal prøve å finne tak i noe informasjon angående en markegang. Temaet er behandlet under en rettsak. Hvordan skal jeg gå frem i søkeprosessen?

Ivar S. Ertesvåg

Hei, jeg skal prøve å finne tak i noe informasjon angående en markegang. Temaet er behandlet under en rettsak. Hvordan skal jeg gå frem i søkeprosessen?

Når var dette (sånn om lag)?  (det er skilnad på 1650 og 1950...)

Kvar var dette? (område)

Veit du om det var markegangen var utskifting av felles inn-/utmark (dvs. innføring av nye grenser),

eller om det var på grunn av usemje om grensene (fastsetjing av eksisterande men uklare grenser)?

Gerd Eli Hoel

Hei, det var i 1753 i Norddal kommune. Det var uenighet om grenser.

Ivar S. Ertesvåg

Hei, det var i 1753 i Norddal kommune. Det var uenighet om grenser.

Kva for gard(ar) galdt det?

Kva meir veit du - og kvar fann du informasjonen?

Dersom Norddal er Norddal på Sunnmøre, snakkar vi om Dale skipreide og Sunnmøre sorenskriveri.

Dale omfatta sokna Stordal, Norddal og Stranda, I tillegg var det litt opp og ned om Sunnylven (sokna Sunnylven og Geiranger) var rekna som eiga skipreide eller som ein del av Dale. (Sagt på anna vis... ei ganske stor skipreide, den største på Sunnmøre, også utan Sunnylven).

Det kan hende det er ført inn ein notis i realpanteregisteret. (Som er ordna kronologisk for kvar forbokstav - altså kronologisk for alle gardar på Sunnmøre med namn på A, så alle på B, osv.) Men det er ikkje sikkert du finn ei slik innførsle.

Realregisteret 1744-1802 byrjar her: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?x=7&y=6&show=2&uid=47231&urnread_imagesize=medium&hode=ja&ls=1

Grensegangen vil sannsynlegvis vere innført som sak i Tingboka. Det vil vere eitt av tinga for Dale det året (2 eller 3 for året), eller eit ekstrating for denne saka (og evt andre liknande saker) dersom det var ei stor sak. Tingboka er kronologisk - utan register.

Tingboka 1747-53 byrjar her: http://arkivverket.no/URN:rg_read/31117/2/