Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Norske fanger i Tyskland

Recommended Posts

Da har jeg undersøkt min farfar Alfred Ingvald Johannessen, fødselsdato er 15.11.1912.

Karl Nikolai Andersen født , fra Sagelv i Balsfjord født 28. august 1884 , min oldefar og Alfred Ingvald Johannessens svigerfar, skal ha blitt pågrepet samme dag. Ble han også sendt til Setermoen og senere Hamburg-Fuhlsbüttel?

• 2 år senere...
På 30.6.2015 den 21.10, Dan Marius Jensen skrev:

Hei

Er det noe sted man kan finne en liste over fanger sendt til Hamburg området i 1941?
Den personen jeg vil finne ut om fant jeg i Grini Arkivet - men jeg er ikke sikker på hvilken leir i Tyskland han ble sendt til etter Grini. Alt jeg vet er at det er i Hamburg området.

Fangene i leiren ble ofte brukt til veiarbeid - men det er alt jeg vet..

Om noen vet hvor jeg kan finne ut slikt hadde det vært flott.

Mvh Dan J.

Hei

Dersom du enda ikke har fått napp noe sted: 

fant din oldefar i "Norsk Fangeleksikon" i nb.no. Der står: "1012 (fangenr) Arnesen, Leif Nicolay Gravdal, bygningsarbeider Halden, f. 13/7 -21 Åkebergvn. 12/11-41 - 19/11-41  ->  Møllergt 19/11-41 - 24/11-41  ->  Grini 24/11-41 - 11/12-41. Motstand tysk forordning."  Av dette ser det uvisst ut om han har blitt sendt videre. Hadde han det skulle det stått....  

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.