Gå til innhold
Arkivverket
Yvonne Roualet Thoresen

LØST: Tyding av dødsfallprotokoll 1877 for Kristine Andersdatter fra Linderudhagen i Østre Aker

Recommended Posts

Yvonne Roualet Thoresen

Hei!

Her har jeg nok klart å lese en del, men ikke fullstendig - og djevelen ligger jo i detaljene. Takknemlig for hjelp til å tyde resten. Det er særlig det nederste i oppføring nr. 178 som er vanskelig å tyde.

Enke Kristine Andersdatter 75 aar gammel død på 5/2-77 på Linderudhagen.

Boet eiende Huset paa pladsen Linderudhagen under Linnerud i Østre Aker samt ubetydeligt Løsøre og Innbo. Alt i alt lageredes af Sønnen Rasmus som alum... for 30 spesidaler.

22/3-77 Tilskrevet Hjort om best.. maatte ogsaa til behandling etter .... 27/3 at afdøde registrering.

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Aker sorenskriveri, Dødsfallsprotokoll 6 (Haa 0006), 1876-1886, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27361/45/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090519330626.jpg

Endret av Yvonne Roualet Thoresen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Enke Kristine Andersdatter Linnerudhagen, 75 Aar gl.  død 5/2-77 paa Linnerudhagen.
Boet eiende Huset paa pladsen Linderudhagen under Linnerud i Østre Aker samt ubetydeligt Løsøre og Innbo. Alt i alt taxeredes af Sønnen Rasmus, som Anmelder, for ca 30 Spd.
22/3-77 Tilskrevet Hjort - om Boet maatte egne sig til Behandling efter Lov 27/3  69 eller i Tilf. saa at afholde Registrering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yvonne Roualet Thoresen

Enke Kristine Andersdatter Linnerudhagen, 75 Aar gl.  død 5/2-77 paa Linnerudhagen.

Boet eiende Huset paa pladsen Linderudhagen under Linnerud i Østre Aker samt ubetydeligt Løsøre og Innbo. Alt i alt taxeredes af Sønnen Rasmus, som Anmelder, for ca 30 Spd.

22/3-77 Tilskrevet Hjort - om Boet maatte egne sig til Behandling efter Lov 27/3  69 eller i Tilf. saa at afholde Registrering.

Tusen hjertelig, takk Else  :D

Hva dette egentlig betyr i praksis det skal jeg prøve å lese meg til i min nyinnkjøpte bok av Haakenstad  B)

Endret av Yvonne Roualet Thoresen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.