Gå til innhold
Arkivverket

Kaja Olsdatter fra Tana i Finmark, født ca. 1878


Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Jeg befinner meg nå i en del av landet der jeg ikke har så mye erfaring. Skal lage ei tavle for en kamerat og har endelig kommet forbi alt som brant under krigen og inn i kirkebøkene.

 

Jeg sliter med ei Kaja (Karen) Olsdatter, født 1877/1878 i Tana. Har ikke noe navn på foreldre. Hun ble gift 10. oktober 1897 i Lebesby med fisker Søren Ole Josephsen fra Store Torskefjord i Lebesby. Mange barn.

 

 

Vet noen hvordan jeg skal angripe denne saken. Var Tana mer enn Tana og kan flere kirkebøker være borte?

 

 

Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier. Takk Randi. Men dette kan være feil. Mannen Søren Josefsen står med fødselsdato 6. april 1874, men han er født 27. juni 1872. Fødselsdatoene til barna Ellen, Ole og Johan er også feil dessverre.

 

 

TSK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Anne-May. Dette er den riktige dama og alle ungene er hennes. Dette skal undersøkes. Tusen takk. :) :) :)

 

 

TSK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ekteparet Ole Pedersen og Marte Henriksdatter. Ikke i Gamvik, Tana, men i STore Torskefjord, Lebesby.

 

De her barn født i 1881, 1885, 1889 og 1892. Men noen Kaja finner jeg ikke der. Ikke finner jeg dem gifte, og de døper ingen barn i Gamvik eller Kjøllefjord, Lebesby.

 

Hvem, hva, hvor???

 

 

TSK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fant jeg henne. Gaggja (Kaja) er døpt 14. januar 1878 av sjøfinne, fisker Ole Henriksen og hustru Marit henriksdatter. Hahaha, da var den løs. Atter en gang takk Ann-Mary. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren Marit som  ikke er nevnt i basen (Geni)

 

Marit Pedersen

Norway, Baptisms, 1634-1927

birth:
20 July 1892
Lebesby, Finnmark, Norway
residence:
1892
Finnmark, Norway
father:
Ole Pedersen
mother:
Marit Henriksdatter

 

 

Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Lebesby i Lebesby, Ministerialbok nr. 4 (1870-1902), Fødte og døpte 1892, side 74.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3744&idx_id=3744&uid=ny&idx_side=-78
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060502030570.jpg

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.