Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfallsprotokoll i Oslo 1912

Silje Nordby
 Del

Recommended Posts

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Avd. II, Dødsfallsprotokoll C 6 , 1911-1913, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27306/88/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090515350089.jpg

Jeg trenger hjelp med Laura Christoffersen, nr 2 på venstre side. Jeg kan tyde venstre kolonne "Enke Laura Christoffersen 89 Aar død idag i Sørligaden N15", men ikke det med blyant under, og alt på høyresiden er kun bruddstykker så jeg får ikke med meg hele bildet.

Setter veldig pris på hjelp her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyantmerknaden:
31/5 12. Adv. Morch meddeler at han vil fremskaffe fuldm. fra arvingerne til boets overtagelse.
Neste kolonne:
Afdøde sat i Uskifte efter sin i 1883 afdøde Mand Mursvend Christoffer Christoffersen, efterl. 5 mynd. Børn, hvoraf 2 i America, hvis Adr. kjendes, Søn Edv. Christoffersen død her i 1909, efterlader sig Enke i America hvis Adr. er ukjendt. Eier Sørligaden N 15. samt Bankindskud. Enken bor i Filadelfia, og skal være barnløs. (Det siste gjelder vel enken etter sønnen Edvard Christoffersen, som bodde i Amerika)
Neste kolonne:
[Anmeldt af] Datteren Anna Christoffersen der opgav at der indestaar i Bank Kr. 400,-
20/5 Anmeld. oplyste at hun har tilskrevet de frav. Arv. og venter Svar. Cfr. Dfno. 1090/1883.
21/8 12 Erklæring om Overtagelse JN. 229/1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, plutselig så gir alt mening. Du er så flink Else! Tusen takk for at du tok deg tid til dette! :)

Endret av Silje Nordby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.