Gå til innhold
Arkivverket
Silje Nordby

Dødsfallsprotokoll i Oslo 1912

Recommended Posts

Silje Nordby

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Avd. II, Dødsfallsprotokoll C 6 , 1911-1913, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27306/88/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090515350089.jpg

Jeg trenger hjelp med Laura Christoffersen, nr 2 på venstre side. Jeg kan tyde venstre kolonne "Enke Laura Christoffersen 89 Aar død idag i Sørligaden N15", men ikke det med blyant under, og alt på høyresiden er kun bruddstykker så jeg får ikke med meg hele bildet.

Setter veldig pris på hjelp her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Blyantmerknaden:
31/5 12. Adv. Morch meddeler at han vil fremskaffe fuldm. fra arvingerne til boets overtagelse.
Neste kolonne:
Afdøde sat i Uskifte efter sin i 1883 afdøde Mand Mursvend Christoffer Christoffersen, efterl. 5 mynd. Børn, hvoraf 2 i America, hvis Adr. kjendes, Søn Edv. Christoffersen død her i 1909, efterlader sig Enke i America hvis Adr. er ukjendt. Eier Sørligaden N 15. samt Bankindskud. Enken bor i Filadelfia, og skal være barnløs. (Det siste gjelder vel enken etter sønnen Edvard Christoffersen, som bodde i Amerika)
Neste kolonne:
[Anmeldt af] Datteren Anna Christoffersen der opgav at der indestaar i Bank Kr. 400,-
20/5 Anmeld. oplyste at hun har tilskrevet de frav. Arv. og venter Svar. Cfr. Dfno. 1090/1883.
21/8 12 Erklæring om Overtagelse JN. 229/1912.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Silje Nordby

Ah, plutselig så gir alt mening. Du er så flink Else! Tusen takk for at du tok deg tid til dette! :)

Endret av Silje Nordby

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.