Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Australia, hvordan forsker man der???

Recommended Posts

Jeg har prøvd meg fram og tilbake på Australske sider. Jeg vil ikke registrere meg i noe som helst og resten koster en formue. Finnes det noen steder man kan finne utvandra Australiere uten at det koster noe, samt å finne deres etterkommere.

Jeg har navn og fødsel og død og hvor de bodde og hva de jobba med. Den siste døde i 2000, men jeg skulle gjerne visst om han hadde etterkommere eller om han  var ugift.

Jeg vet ikke hvor i kaoset jeg skal søke, og om det finnes noen steder jeg kan finne det.

Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/197730-australia-hvordan-forsker-man-der/
Del på andre sider

Jeg har en Frank Robert Johansen, født 11. mars 1919 i Lillydale, Victoria, Død 18. januar 2002 og begravet/kremert 28. januar 2002. Sønn av sprengebas Karl (Charles) Johannesen (Johansen), født 15. juni 1888 i Østfold. Død 6. desember 1955 i Australia. Kremert torsdag 8. desember 1955 ved Spring Vale Crematorium, og hustru Kathleen Eileen, født Davidson, født 4. november 1897 i Australia. Død 13. oktober 1964. Begravet på Lillydale Cemetary. Bosatt i Lillydale, Victoria.

Finnes det noe sted man kan finne ut om han var singel eller om det står noen navn i ei dødsannonse.

Mvh. Torbjørn.

Endret av Torbjørn Steen-Karlsen

Her har du telefonnummeret til en T. Johansen i Lilydale, Victoria:  

http://www.whitepages.com.au/searchRes.action?name=Johansen&location=Lilydale%2C%20VIC%203140&initial=

Når du ringer fra Norge: +613 9735 4827 

Ikke glem tidsforskjellen!

Verdt et forsøk!
  • 2 uker senere...

På Ancestry finnes "Australia, Electoral Rolls 1903 - 1980.

Frank Robert Johansen er oppført på samme adressen som Valerija Johansen fra 1972 til 1980, 5 Kitchener st., Box Hill South, Deakin,Victoria, Australia.  

Før det, 1949 - 1963 bodde han sammen med en eller begge foreldrene på 50, Dudley Pde, Deepdene, Kooyong, Victoria, Australia.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.