Gå til innhold
Arkivverket
Eva Tomter

Gammelt og nytt søk i Folketellingen 1801

Recommended Posts

Eva Tomter

Hei

I det gamle søket for 1801, får jeg opp Hans Lassesen 35 år i Fusa, Os prestegjeld på gården Østestad. I det nye søket, både avansert og i tellingen finnes det ingen ved navn Hans i Fusa, ei heller hans kone, gården eller datteren. http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f18011243&gardpostnr=201&personpostnr=3194#nedreJeg forsøker å venne meg til å søke i det nye systemet, men blir litt lei av alle avvisningene på forsøkene. Er ikke alle folketellingene med ennå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne J. Engmo

Virker som alle folketellingene ligger nede .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eva Tomter

Ja, det må være noe sånt. Det finnes ingen på Vestlandet som heter Johannes i 1910....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Renathe Wågenes

Det ser ut som at det meste av søking er nede. Personlig har jeg prøvd å søke i Digitalarkivet uansett kilde, men ingenting virker. Trolig vil dette bli sett nærmere på i morgen mandag. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anette S. Clausen

Det har vært problemer med servere i går. Nå er alt oppe igjen og fungerer som normalt. Jeg beklager ulempene dette har medført.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.